مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سال 92 را با اجرای نمایش "سوم جمادی‌الثانی" به مناسبت ایام فاطمیه شروع می‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، "سوم جمادی‌الثانی" عنوان نمایشی به كارگردانی فرزین ریحانی است كه از 20 فروردین‌ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.
فرزین ریحانی درباره‌ی این نمایش به خبرنگار صحنه گفت: "سوم جمادی‌الثانی" نوشته‌ی آرمان طیرانی است و ماجرای شهادت حضرت فاطمه‌ی زهراء(س) را از زبان فرزند سقط شده‌‌اش؛ محسن(ع)؛ روایت می‌‌كند.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا این نمایش مناسبتی، توان جلب نظر مخاطب عام را خواهد داشت یا نه؛ اظهار داشت: همواره در كارگردانی آثاری كه به صحنه برده‌ام- چه مناسبتی و چه غیرمناسبتی- توجه خاصی به نظر مخاطب عام و غیرتئاتری داشته‌ام. البته نظر تماشاگرانی كه از اهالی تئاتر هستند همواره محترم است اما فكر می‌كنم باید بیشتر به نظرات مخاطبان غیرتئاتری توجه كنیم و نیاز و سلیقه‌ و رضایت ایشان را بیشتر در نظر داشته باشیم.
وی افزود: با این حال چون هنوز نمایش "سوم جمادی‌الثانی" به صحنه نرفته است نمی‌توانم راجع به بازخورد آن نظری ارائه كنم اما امیدوارم این اثر مورد توجه قرار گیرد. چراكه عوامل اجرا همه‌ی تلاش خود را برای هرچه بهتر به صحنه رفتن این اثر به كار گرفته‌اند.
ریحانی همچنین از حمایت‌های حوزه هنری نسبت به آثار كارگردانان جوان و فارغ‌التحصیلان تئاتر تشكر كرد و گفت: روند اجراهای عموم تئاتر در حوزه هنری طی سال‌های اخیر نشان از حمایت این نهاد از آثار كارگردانان جوان تئاتر دارد. با توجه به این كه دكتر رحمت امینی؛ رییس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ خود از دانشگاهیان است، حمایت‌های او از جوانان و دانشگاهیان بسیار هدفمند دنبال می‌شود كه امیدوارم روند اجراهای این مركز در راستای ارزش‌های حوزه هنری، همواره رو به رشد باشد.
گفتنی است نمایش "سوم جمادی‌الثانی" به كارگردانی فرزین ریحانی از 20 فروردین‌ماه 92- ساعت 19- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به مدت دوهفته میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
تماشاخانه‌ی ماه در ساختمان مركزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به تقاطع حافظ واقع است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار