مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان از تقویت رویکرد توجه به فرهنگ بومی و محلی در برنامه های صدا و سیمای این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، رضا علی نژاد شامگاه یکشنبه در جریان بازدید سالار مرادی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: توجه به فرهنگ بومی و محلی و تقویت برنامه های تولیدی در این حوزه یکی از اهداف اصلی رسانه ملی در کردستان به شمار می روید.
 
وی با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد استان کردستان در راستای تولید برنامه های متنوع برای صدا و سیما یادآور شد: در طول سه سال اخیر تلاش شده است که با استفاده از توانمندی های ویژه استان کردستان و با حضور نیروهای متخص بومی از این ظرفیت ها در راستای برنامه سازی بهره برداری شود.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته مدت زمان پخش برنامه های رادیو و تلویزیون در استان شبانه روزی شده است، افزود: در ابتدا مدت زمان پخش برنامه های صدا 12 ساعت بود که در مرحله اول به 16 ساعت و در نهایت به 24 ساعت افزایش یافت.
 
وی گفت: در سال 90 میزان برنامه های تولیدی در بخش صدای مرکز کردستان سه هزار و 500 ساعت بود که با توجه به شبانه روزی شدن پخش صدا و همچنین با جذب نیروهای متخصص بومی در سال 91 بیش از چهار هزار ساعت برنامه تولید و پخش شده است که انتظار می رود در سال جاری این میزان باز هم افزایش یابد.
 
علی نژاد در ادامه به افزایش زمان پخش برنامه های سیمای مرکز کردستان اشاره کرد و افزود: در سال 90 برنامه های سیما از هشت ساعت در شبانه روز به 16 ساعت افزایش یافت و بعد از آن با تامین زیرساخت های لازم برنامه های سیمای مرکز کردستان نیز به 24 ساعت افزایش پیدا کرد.
 
وی با اشاره به افزایش قابل توجه برنامه های تولیدی سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: در حالی که قبل از 24 ساعته شدن شبکه استانی سیمای مرکز کردستان میزان تولید برنامه ها حدود 900 ساعت بود که خوشبختانه سال گذشته میزان برنامه های تولیدی این بخش به بیش از هزار و 600 ساعت افزایش پیدا کرد.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به ظرفیت های این استان برای برنامه های سازی با استفاده از نیروهای توانمند و متخصص بومی عنوان کرد: در زمینه های سخت افزاری زیرساخت های خوبی در استان کردستان ایجاد شده است که انتظار می رود با تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز زمینه برای بهره برداری از این امکانات در راستای تهیه و تولید برنامه های متنوع فراهم شود.
 
وی در پایان با اشاره به نیاز صدا و سیمای مرکز کردستان به اعتبارات بیشتر به ویژه در حوزه برنامه سازی و گسترش پخش در مناطق روستایی یادآور شد: افزایش اعتبارات استانی صدا و سیمای مرکز کردستان با پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی یکی از خواسته های جدی ما است که انتظار می رود این مهم با جدیت هر چه بیشتر دنبال و پیگیری شود./ک
برچسب ها: فرهنگ ، بومی ، شبکه ، استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدیان
۱۵:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام مدتی بود که از دوست و برادر گرامیمان بی خبر بودم چهره زیبایش را دیدم جناب اقای علی نژاد خیلی خوشحال شدم توفیقات روز افزون برای همه خالصان بنده خدا مخصوصا عزیز و گرامیم را از خداوند خواستارم