مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: امسال رادیو قرآن با شعار انس بیشتر با قرآن و توجه به ایام فاطمیه و شخصیت حضرت زهرا(س) هر روز با 12 ساعت برنامه زنده و پخش شاهکارهای تلاوت با مخاطبان همراه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن، درباره برنامه‌های پخش شده در ایام نوروزی که با دهه اول فاطمیه نیز مقارن شده بود، گفت: امسال رادیو قرآن با شعار انس بیشتر با قرآن و توجه به ایام فاطمیه و پرداختن هرچه بیشتر به شخصیت حضرت زهرا(س) هر روز با 12 ساعت برنامه زنده و پخش شاهکارهای تلاوت با مخاطبان همراه بود.

محمدزاده در ادامه سخنان خود به همراهی همیشگی شبکه رادیویی با مردم اشاره و تصریح کرد: با توجه ایام نوروز، اوقات فراغت و سفرهای این ایام، رادیو قرآن به عنوان همراه همیشگی مخاطبانش تلاش کرد تا با ایجاد فضایی شاد و مفرَح به بُعد معنوی مخاطبان نیز توجه کند و روح قرآن را در لحظات زندگی‌شان جاری سازد، این شبکه تلاش کرد انس بیشتر با قرآن در این ایام به بهترین و موثرترین نحو ممکن اتفاق بیفتد.

وی درباره میزان ساعات برنامه‌های زنده در ایام نوروز عنوان کرد: یکی از دلایل پخش تعداد بالای برنامه زنده در شبکه رادیویی قرآن این بود که مردم ارتباط بیشتر و بهتری با این شبکه برقرار کنند و بر اساس نیاز مخاطب برنامه‌ها شناسایی، پردازش و ارائه شده بود همچنین شعار سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» در هر یک از این برنامه‌های زنده و در تمامی بخش‌ها توسط تیم کارشناسی مورد پردازش قرار گرفت.

مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان اینکه اولین برنامه زنده این شبکه، «هدیه آسمانی» کاری از گروه آموزش بود، گفت: این برنامه‎‌ موضوعات مختلفی را مطرح کرد و در بخش هایی چون هفت سین سوره‌های قرآنی، سلام آیه‌ها و سین واژه‌ها به  سین های قرآنی از جمله سوره ها، واژه ها و سلام های قرآن پرداخت.

محمدزاده در ادامه توضیح برنامه‌های رادیو قرآن به آیتم زیارت که به معرفی امام‌زادگان ایران پرداخته بود اشاره و تأکید کرد: این برنامه 20 امامزاده را مورد معرفی قرار داد.

مدیر رادیو قرآن افزود: در ایام فاطمیه برنامه‌ای با عنوان «بر آستان زیارت» در برنامه «هدیه آسمانی» تقدیم شنوندگان شد که  در آن فرازهای قرآنی زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) عنوان شد، یکی دیگر از بخش‌های این برنامه «بهار جلوه‌گاه پروردگار» بود که گذری کوتاه بر آیات بهاری داشت و مشاعره قرآنی برای اولین بار به طور زنده نیز از برنامه هدیه آسمانی پخش شد.

وی در تشریح بخش‌های متعدد برنامه «ضحی» گفت: این برنامه آیتم‌هایی چون کلام خوبان، بررسی شخصیت حضرت زهرا(س) در کلام بزرگان را در برداشت. کلام رهبری نیز که شامل سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زهرا بود، توجه به سبک زندگی با کارشناسی حجت‌الاسلام رحمان قیاس و  فرشته روح‌افزا نیز درهمین راستا پخش شد. برنامه «گلستان قرآن» با بخش‌های متنوع از جمله تلاوت‌های درخواستی، بهره‌ای از کلام بزرگان، هواشناسی، وضعیت جاده‌ها، بررسی آداب صله‌رحم در بخش «مهمان حبیب خداست» با کارشناسی سیدمحمدمهدی حائری‌زاده، نگاهی به سیره فاطمی، پندهای حجت‌الاسلام راستگو برای کودکان و بخش‌های دیگری با محوریت خانواده پخش شد.

مدیر شبکه رادیویی قرآن در معرفی یکی دیگر از مجموعه‌های پخش شده در ایام نوروزی با اشاره به برنامه «با قرآن در بهاران» عنوان کرد: این برنامه حاوی بخش‌های مانند مسابقه مستند قرآنی، گفت‌وگو با قاریان و حافظان قرآن، بیان خاطرات قاریان، گفت‌وگو با برترین‌های فعالیت‌های قرآنی و تلاوت‌های خاص تقدیم مخاطبان شد.

وی با اشاره به بخش برنامه‌های تولیدی این شبکه به «تفسیر جوان» با رویکرد سوره قیامت اشاره کرد که به بررسی بهار طبیعت و نگاهی به رستاخیز پرداخت. همچنین ارائه گزارش‌هایی پرمحتوا از حال و هوای اردوی زائران راهیان نوراز دیگر برنامه‌های رادیوقرآن در ایام نوروز بود.

محمدزاده در پایان با اشاره به جدول پخش تلاوت‌های قرآن که برای اولین‌بار تمامی تلاوت‌ها را تقدیم شنوندگان کرد، گفت: علاقه‌مندان به تلاوت راس هر ساعت می‌توانستند تلاوت‌هایی را برای نخستین‌بار بشنوند که تاکنون از هیچ جای دیگری پخش نشده بود. ساعت 11 صبح تلاوت قاریان نوجوان پخش می‌شد و تلاوت پیش از اذان مغرب نیز از شاهکارهای تلاوت بود./ي2

برچسب ها: برنامه ، رادیو ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار