فیلم کوتاه داستانی «کورسو» ساخته امید عبدالهی و از تولیدات «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، در بخش رسمی و ویژه جشنواره بین المللی فیلم خلیج در دُبی به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در ششمین دوره این جشنواره که از روز پنجشنبه (22 فروردین ماه) در شهر دُبی امارات متحده عربی افتتاح می شود، 169 فیلم از 43 کشور جهان، در بخش های مختلف جشنواره به نمایش درآمده و فیلم کوتاه  «کورسو» هم به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رسمی «فصل مشترک» INTERSECTION این جشنواره و در کنار 26 فیلم کوتاه از دیگر کشورهای جهان نظیر: آلمان، برزیل، ایتالیا، سوئیس، لهستان و اسپانیا و... روی پرده خواهد رفت. این بخش ویژه جشنواره به فیلم های کوتاهی اختصاص دارد که پیش از این، در جشنواره های معتبر جهانی موفق به کسب جایزه هیات داوران یا تماشاگران شده اند. 
شایان ذکر است که فیلم کوتاه داستانی « کورسو» در سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کلرمون فران که بهمن ماه سال گذشته در کشور فرانسه برگزار شد، توانست جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه بین الملل این جشنواره معتبر را از آن خود سازد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «کورسو» آمده است: پیرمردی عینک ساز به دلیل بیماری و کهولت سن، با مشکل بینایی روبرو شده و باید مغازه ی عینک سازی اش را تعطیل کند؛ اما هنوز یکی از مشتریان برای بردن عینکش نیامده است...
عوامل تولید این فیلم کوتاه نیز به این شرح هستند: نویسنده، طراح صحنه، کارگردان و تدوینگر: امید عبدالهی؛ تصویر: رضا تیموری؛ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، گروه کارگردانی: علیرضا قاسم پور، فاطمه نوروزی؛ گروه تصویربرداری: علی مهرابی، پویا نجفی؛ مدیر تولید: جواد وطنی؛ تصحیح رنگ و نور: شهاب آب روشن؛ بازیگران: محسن امیر راشد، روح انگیز مفخم، اسحاق محمدی، بیوک معتمدی، امیر جاهد؛ تهیه کننده:  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امید عبدالهی
گفتنی است که جشنواره فیلم خلیج دُبی، تا روز 28 فروردین ماه برپا خواهد بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار