مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: ثبت نام از داوطلبین چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 26 فروردین شروع می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


هومان بهرامی گفت: ثبت نام از داوطلبین به مدت یک هفته ادامه دارد و در این مدت داوطلبین در شهرها باید برای ثبت نام به فرمانداری مربوطه و در روستاها به بخشداری مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه دستور شروع انتخابات شوراها از 21 فروردین از سوی وزارت کشور صادر می شود، گفت: مقدمات برگزاری انتخابات شوراها که 24 خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود در استان فراهم شده و برای برگزاری همزمان هر دو انتخابات آماده ایم.

وی اظهار کرد: طبق قانون، انتخابات شوراها در تمام شهرها و آن دسته از روستاهایی که 20 خانوار یا 100 نفر جمعیت دارند، برگزار می شود.

وی به شرایط تحصیلی داوطلبین شرکت در انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: در روستاهای تا 200 خانوار جمعیت داشتن سواد خواندن و نوشتن و در روستاهای با بیش از 200 خانوار جمعیت داشتن سواد دیپلم برای کاندیدا شدن ضروری است و در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت هم داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم و در شهرهای بیش از 20 هزار نفر جمعیت داشتن مدرک کارشناسی ارشد نیاز است.

وی با بیان اینکه تعداد نمایندگان شوراها شوراهای روستاهای تا یک هزار و 500 نفر جمعیت سه نفره و بیش از آن پنج نفره خواهد بود، خاطرنشان ساخت: تعداد اعضاء شوراهای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت نیز پنج نفر، از 20 هزار تا 50 هزار نفر جمعیت هفت نفر، از 50 هزار تا 100 هزار نفر جمعیت 9 نفر، از 100 هزار تا 200 هزار نفر جمعیت 11 نفر، از 200 هزار تا 500 هزار نفر جمعیت 13 نفر، از 500 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت 15 نفر، از یک میلیون تا دو میلیون نفر 21 نفر، از دو میلیون نفر به بالا 25می باشد.

وی گفت: براین اساس تعداد اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه در دوره جدید 15 نفر، شورای شهرهای اسلام آبادغرب، هرسین، جوانرود و کنگاور 9 نفر، شورای شهرهای پاوه، روانسر، سنقر، صحنه، گیلانغرب و سرپل ذهاب هفت نفر و تعداد اعضا شورای 18 شهر دیگر استان پنج نفر می باشد./ع

برچسب ها: کرمانشاه ، ثبت ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.