اراك/

بارگیری بیش از یک میلیون تن بار در راه‌آهن اراک

سرپرست اداره کل راه‌آهن اراک میزان بارگیری انجام شده توسط این اداره در سال گذشته را یک میلیون و 114 هزار و 806 تن عنوان کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جلال‌‌الدین کوکنار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان بارگیری نسبت به سال 90 رشد قابل توجهی نداشته است.

وی تصریح کرد: میزان بارگیری انجام شده در سال گذشته نسبت به سال 90 حدود یک درصد افزایش داشته که علت این افزایش بارگیری تعداد مخزن بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و افزایش بارگیری مازوت از این پالایشگاه بوده است که البته بارگیری مازوت در بهمن و اسفند ماه سال گذشته به دلیل تبدیل به بنزین کاهش چشمگیری داشته است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن اراک اظهار کرد: همچنین بار صادره در این مدت چهار میلیون و 820 هزار تن بوده که با توجه به افزایش میزان بارگیری با رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 90 همراه بوده است.

به گفته وی افزایش تخلیه بالاست و پودر آلومینیوم وکوبلاژ در محور قم- ساوه از دلایل مهم این افزایش تخلیه بار به شمار می‌رود.

کوکنار یادآور شد: میزان تخلیه بار انجام شده نیز در سال گذشته 522 هزار و 164 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: میزان بار وارده 23 درصد، میزان بار مرز به مرز 23 درصد، میزان تن کیلومتر مبداء و مقصد هفت درصد و تن کیلومتر مرزی 13 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته‌اند./ج1

برچسب ها: اراک ، بارگیری ، صادره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.