فوتبال به عنوان یک پدیده اقتصادی، ورزشی ، اجتماعی و حالا گهگاه سیاسی به عنوان یک دست آویز بارها در تلاطم امواج تفکرات متفاوت قرار گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، زمانیکه فوتبال ابداع شد نوعی تفریح سالم و با نشاط و هیجان انگیز برای علاقمندان جا افتاد و کم کم فراگیر شد و آنقدر زمان داشت که  حالا به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ورزش های جهان در زندگی روزمره مردم و حتی هزینه های تماشایش در سبد های اقتصادی خانواده جا باز کند.
 
خرد و کلان، پیر وجوان ، اناث و ذکور و غیره ... و غیره عاشق فوتبال شدند و بحث های شب نشینی گفتگوهای داخل خودروهای درون شهری، جدال زنگ های تفریح کودکان، همه و همه پر شده از هوای فوتبال که می توان آن را از دورتر ها نیز حس کرد.

 در طی سال هایی که فوتبال توانست خود را در دل اجتماع جا دهد به دلیل تاثیر گذاری بر اذهان مردم و توجه بیش از حد کم کم بحث های اقتصادی ، پروژه های پولساز، دلالی و غیره و غیره به آن اضافه شد.


قانون گذاران فوتبال در جهان و کشورهای مختلف بر آن داشت تا بعد از بحث اجتماعی و اقتصادی به بعد فرهنگی آن بپردازند و این یعنی تکامل در فوتبال....

 تا بدین لحظه که فوتبال هر روز  پر قدرت تر نفس می زند و پیش می رود و فاصله ماراتن این سال ها را از دیگر ورزش ها ربوده است، شاید فوتبال را یک ابداع موفق جلوه داده است اما در دوره کنونی بجز بحث اجتماعی، ورزشی،‌ اقتصادی، فرهنگی باید سیاسی بودن را هم به آن اضافه کرد و این نکته ای است که فوتبال را بیش از پیش متمایز تر و جذاب تر خواهد کرد و البته وظایف قانونگذاران فوتبال را سنگین تر خواهد کرد.

 در بحث جهانی فوتبال، قوانین جهانی و فوتبال حرفه ای نمی خواهیم موضوع را باز کنیم، لیگ های حرفه ای دنیا و فوتبال با قانونی مدرن و برنامه ریزی شد از فرسنگ ها دورتر نیز قابل رویت است.

 
موضوع اصلی بحث ما در مورد فوتبال ایران است فدراسیون فوتبال با توجه به قدمت فوتبال در ایران و میزان استعداد جوانان و البته زیر ساخت های نامناسب دربخش سخت افزاری، فضای ناهمگونی را بوجود آورده که البته نامش لیگ حرفه ای فوتبال ایران است.

 با وجود تمامی آیتم هایی که از فوتبال نام بردیم باید اشاره کنیم که قانونگذار در فوتبال نقش بسیار کلیدی در این باره دارد و این همان نقطه کلیدی فوتبال است که البته در بیشتر اوقات این کلید یا اشتباه بوده  یا شخصی که کلید را بدست گرفته صلاحیت کلید داری نداشته است البته بگذریم که برخی ها هم ! اصلا کلید را در قفل شکستند و ....
 
فوتبال ما در این شرایط حتی برای لیگ برتر و جام حذفی یک برنامه مشخص ندارد.


فینال جام حذفی کجا برگزار خواهد شد؟

برای ورزش فوبال با این یال و کوپال واقعا عجیب است که هر جایی اظهار  نظری می خوانیم و می بینیم که فینال جام حذفی  شاید، شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان ،‌تهران و ....

شروع جام حذفی با چ کنم چه کنم آغاز شد و نفهمیدیم تعداد تیم ها چند تاست و چگونه برگزار می شود این آغاز کار بود و پایان کار هم  که گمانه زنی ها در مورد چگونگی برگزاری فینال کماکان ادامه دارد.

براستی وضع یک قانون مسنجم برای برگزاری لیگ برتر دشوار است؟


در تمامی دنیا روسای قبلی می روند آدم های جدید می آیند اما سیستم همان سیستم است و قانون تغییر نمی کند و از مکان و زمان فینال گرفته تا اهدای جام برنامه ریزی شده است و در فوتبال ما امان از این بی قانونی و آینده ننگری و کلید های که دست  آدم های بی صلاحیت است./آق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۴:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
اگر با این روال پیش بریم فوتبال ما ضربه بزرگی خواهد خورد
آخرین اخبار