با وجود تبليغات کاذب و منفي رسانه هاي غربي مبني بر مواجه شدن سفرها با رشد منفي به واسطه نوسانات ارز و تحريم ها، رشد آمار اقامت مسافران در نوروز امسال توانست تمام اين تبليغات منفي را نقش برآب کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور در جلسه ارزيابي عملکرد ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي که روز گذشته با حضور دکتر ملک زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور برگزار شد، با اشاره به نقش برگزاري جشنواره ملي صداي بهار در ماندگاري مسافران نوروزي، گفت: به واسطه این جشنواره جاذبه هاي گردشگري، تاريخي، صنايع دستي، سوغات، غذاهاي محلي، آداب و رسوم و ... تمام ظرفيت هاي استان های کشور معرفي می شود.

وی ادامه داد: با برپايي جشنواره صداي عشاير پيش از فرا رسيدن سال جديد و همچنين جشنواره ملي صداي بهار در تعطيلات نوروز 92 موجبات جذب گردشگران برای آشنايي هر چه بيشتر با ظرفيت هاي گردشگري و فرهنگي استان ها فراهم شده است.

معاون گردشگري کشور خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمار موجود 5 ميليون و 639 هزار اقامت شبانه مسافران نوروزي در مراکز اقامتي دائم و موقت کشور ثبت شده که نشانگر رشد 35 درصدي اقامت مسافران در کشور است.

وی تصریح کرد:  با وجود تبليغات کاذب و منفي رسانه هاي غربي مبني بر مواجه شدن سفرها با رشد منفي به واسطه نوسانات ارز و تحريم ها، رشد آمار اقامت مسافران در نوروز امسال توانست تمام اين تبليغات منفي را نقش برآب کند.

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور با اشاره به برگزاري نمايشگاه صنايع دستي و راه اندازي بيش از 50 هزار غرفه در سراسر کشور، افزود: در اين نمايشگاه ها توانمندي هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي کشور به معرض نمايش گذاشته شد.

جهانيان اظهار داشت: برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي به ويژه در مناطق روستايي و کمتر شناخته شده علاوه بر معرفي منطقه به گردشگران به رشد، توسعه و بهبود وضعيت اقتصادي منطقه کمک شايان توجهي مي کند. 

معاون گردشگري کشور معرفي استان هاي کمتر شناخته شده به عنوان مقصد گردشگري را از نتايج سفرهاي نوروزي امسال عنوان کرد و افزود: فعالیت ستاد تسهيلات سفرها نبايد تنها به تعطیلات نوروز محدود شود بلکه تداوم فعاليت این ستاد در ديگر فصول سال نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار