مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از حضور 107 گردشگر خارجی در تعطیلات نوروز 92 در این استان خبر داد.



' به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،حمید یزدانی' با اعلام این خبر گفت : میانگین اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان نوروز سال گذشته یك شب بود كه امسال به چهارشب افزایش یافت و نشان استقبال هم‌وطنان بود.

وی با بیان اینكه مجموعه تاریخی چشمه علی دامغان و بایزید بسطامی در استان سمنان شاهد بیشترین بازدیدكننده نوروزی بود افزود: نوروز امسال 245 هزار نفر از این دو مجموعه بازدید داستند.

وی برپایی 14 سفره هفت سین نوروزی، استقبال از مسافران اولین روز نوروز با گل، شیرینی و سوغاتی،‌ برگزاری آئین كوچ عشایر به صورت كامل همراه با دام و طیور و آداب و رسوم ویژه و اجرای برنامه توسط پنج گروه نوروزخوانی را از فعالیت‌های اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در نوروز 92 عنوان كرد.

یزدانی اظهار داشت: 12 گروه نمایشی و موسیقایی، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آئینی و موسیقایی استان‌های همجوار، برپایی سیاه چادر و فروش سوغاتی عشایر، راه اندازی اتوبوس گردشگری، اعزام چهار گروه هنری استان سمنان به استان‌های همسایه و ... از برنامه‌های فرهنگی این اداره كل در نوروز امسال بود./ب
برچسب ها: گردشگر ، بازدید ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.