مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي ايران از ساخت يك دستگاه هيدرودوزر به منظور صرفه جويي در هزينه هاي رسوب زدايي در مخازن نفتي كشور براي نخستين بار در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پيروز موسوي از ساخت دستگاه هيدرودوزر به منظور صرفه جويي در هزينه هاي رسوب زدايي خبر داد و گفت: مراحل ساخت دومين دستگاه به منظور استفاده در مخزن شماره 24 پايانه نفتي خارگ در دستور كار قرار گرفته است.

موسوي افزايش سرعت در پاكسازي مخازن، كاهش نياز به نيروي انساني، امكان باز كردن قطعات و انتقال آن به داخل مخزن، كاهش هزينه هاي تعميرات مخازن و كاهش خطرات ناشي از جرقه و افزايش ايمني را از قابليت هاي مهم دستگاه هيدرودوزر برشمرد.

موسوي با بيان اينكه مخازن نفتي همواره بايد تحت عمليات رسوب زدايي قرار بگيرند، افزود: ممانعت از تشكيل و تجمع رسوبات وهيدروكربورهاي سنگين تقريبا غيرممكن است؛ از اين رو به منظور جلوگيري از وارد آمدن خسارات جدي به كف مخزن در اثر تجمع آب و نمك و به تبع آن خوردگي كف، مخازن بايد همراه تحت عمليات رسوب زدايي باشند.

وي استفاده از سيستم هاي پيشگيري از تشكيل رسوب را عامل موثري در كاهش هزينه هاي تعميراتي مخازن اعلام كرد و افزايش بهره وري در عمليات ذخيره سازي، انجام به موقع و كوتاه كردن دوره هاي زماني رسوب زدايي، كاهش هزينه هاي رسوب زدايي و تعميرات اساسي و كاهش حجم ظرفيت ذخيره سازي خارج از سرويس مخازن را از مزاياي ساخت پكيج رسوب زدايي برشمرد.

موسوي خاطرنشان كرد: هيدرودوزر دستگاهي است كه داراي يك پمپ است كه به صورت هيدروليكي عمل مي كند؛ چرخ هاي دستگاه از جنس پلاستيك فشرده و تيغه جلويي دستگاه نيز از مواد پلاستيكي يا چوبي بسيار ضخيم ساخته شده است كه علت استفاده از چوب و مواد عايق، جلوگيري از ايجاد جرقه و تخريب لايه هاي پوششي اپوكسي كف مخزن است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار