معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنت، معدن و تجارت گفت: سود حاصل از فروش معادن خام در کشور سالانه افزون بر 18هزار میلیارد تومان است.

ˈوجیه الله جعفریˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: با احتساب میزان ارزش افزوده ارزش ریالی فروش محصولات معدنی به حدود 100هزارمیلیارد تومان می رسد.
وی بیان کرد: ارزش ریالی فروش محصولات معدنی (مس) در سال جاری بیش از یکهزار و800 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه زمینه برای بخش خصوصی برای شناسایی، اکتشاف و استخراج مواد معدنی در کشور فراهم است، افزود: سهم دولت در این راستا کمتر از دودرصد بوده است.
جعفری اظهار کرد: این در حالی است که دولت در سال های اخیر بیشترین پشتیبانی را از بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین حمایت از بخش خصوصی داشته است.
وی از اختصاص مبلغ یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی به بخش معدن در سال 92 خبر داد و افزود: اولویت در این راستا با بخش خصوصی است که می توان از طریق فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری در این بخش ورود پیدا کند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنت، معدن و تجارت گفت:هم اکنون بیش از 24درصد معادن کشور مربوط به سنگ های تزیینی، 47 درصد مصالح ساختمانی، هفت درصد معادن فلزی و 22 درصد معادن غیر فلزی است.
وی ابراز داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده همکاری و فراهم کردن مواد اولیه برای سرمایه گذاران و متقاضیان این بخش به ویژه برای کسانی که واحد فراوری و تبدیل صنایع معدنی دارند ، است.
جعفری یکی از مشکلات و خلاء های موجود در بخش معادن را موضوع اکتشاف دانست و اظهار کرد: هنوز بیش از 80درصد از معادن در کشور اکتشاف نشده است.
وی با توجه به ضرورت بازرسی و نظارت در روند بهره برداری و اکتشاف معادن نیز گفت: اقدامات مهمی در قالب نظارت بر معادن و ساماندهی فعالیت های معدنی در کشور انجام شده است./ب
برچسب ها: معدن ، خام ، سود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.