فرماندار اردبیل گفت: طی هفته سلامت 40 تن مواد غذایی فاسد با همكاری مركز بهداشت این شهرستان جمع آوری و معدوم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / كاظم دبیر در جلسه كارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل همچنین با اشاره به شعار سلامت امسال بنام 'فشار خون را جدی بگیریم'، از خدمت رسانی بهداشتی و آزمایش رایگان فشار خون در مراكز بهداشتی و درمانی این شهرستان طی هفته سلامت خبر داد.

وی اضافه كرد: یكی از معضلات اساسی كه باعث ایجاد بیماری ها در افراد می شود، فشار خون بالاست چراكه متاسفانه 50 درصد افرادی كه مبتلا به فشار خون بالا هستند، از بیماری خود آگاهی ندارند و این امر خود باعث بروز سایر بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی می شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: به جهت اهمیت بالای این مساله باید با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف اقدام كنیم و در همین راستا، مشاوره رایگان پزشكی و درمانی در مناطق محروم و روستایی طی هفته سلامت ارایه خواهد شد.

دبیر در ادامه بر مشاركت عمومی، برنامه های مردم محور، حمایت مدیران و دستگاه های اجرایی از برنامه های سلامت و بهداشت تاكید كرد.

وی همچنین برگزاری سمینارهای آموزشی، ایجاد كلبه سلامت با نصب چادر در مراكز پرتردد و پیاده روها در زمینه آگاهی بخشی در خصوص فشار خون، تغذیه سالم و امنیت غذایی در طول هفته سلامت را از برنامه های این هفته ذكر كرد./ع

برچسب ها: اردبیل ، معدوم ، مواد ، غذایی ، فاسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.