با توجه به مسائل پیش آمده پیرامون نام خلیج فارس نیاز است که با دیدن هر چه بیشتر بخش‌های دانشگاهی استان، پژوهش‌ها و تحقیقاتی بنیادی با رویکرد بین‌المللی را در این راستا آغاز کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمد نوحه‌گر در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی همایش فرهنگی هنری خلیج فارس، با بیان اینکه باید در این جشنواره از ظرفیت دانشگاه‌های مستقر در هرمزگان استفاده شود، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید در کشور تحقیقات بنیادی پیرامون نام خلیج فارس انجام نشده است.

وی افزود: این در حالی است که در کشوری همانند انگلیس هزاران سند بنیادی پیرامون خلیج فارس وجود دارد و نگه‌داری می‌شود.

رئیس دانشگاه هرمزگان در عین حال تاکید کرد: می‌توان نتایج تحقیقات و مستندات پژوهشی و تحقیقاتی را در راستای ارائه در همایش‌ها، جشنواره‌ها و مراسم مرتبط با خلیج فارس در اقصی‌نقاط دنیا مدنظر داشت.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود در این راستا با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس یکی از اتفاقات خوب و مناسب در حوزه پاسداشت نام خلیج فارس است، اضافه کرد: دانشگاه‌ها و بخش‌های آموزش عالی استان آماده آغاز طرح‌های پژوهشی تحقیقاتی پیرامون نام خلیج فارس هستند.

یادآور می‌شود استاندار هرمزگان در پی درخواست رئیس دانشگاه هرمزگان، طی نشستی در رابطه با همایش خلیج فارس، دستور راه‌اندازی کمیته پژوهش و تحقیقات این همایش را با هدف انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم با محوریت و تولی‌گری دانشگاه هرمزگان صادر کرد.

همایش فرهنگی هنری خلیج فارس هر ساله به مناسبت روز دهم اردی‌بهشت ماه روز ملی خلیج فارس در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بندرعباس برای سومین سال پیاپی امسال میزبان مراسم اختتامیه این همایش است.

برگزیدگان بخش‌های مختلف این همایش در قالب مسابقات استانی طی مراسم اختتامیه تجلیل می‌شوند.

روز دهم اردی‌بهشت روز بیرون راندن استعمارگران خارجی از جزیره هرمز است.

این روز به پیشنهاد پژوهشگر و محقق هرمزگان جعفر شهدادی مرادی در تقویم ملی نامگذاری شده است./ج1

برچسب ها: تحقیقات ، استعمار ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.