يک مقام ارشد دولت کره جنوبي گفت کره شمالي فعاليت در مرکز اصلي هسته اي خود را افزايش داده است و احتمالا آماده انجام چهارمين آزمايش هسته اي خود در اين هفته مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جونگانگ ايلبو، اين مقام دولتي که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با روزنامه جونگانگ ايلبو در کره جنوبي گفت دولت اين کشور به دقت وضعيت کنوني را که بسيار شبيه وضعيت پيش از انجام آزمايش سوم هسته اي کره شمالي است زير نظر دارد.

اين مقام کره جنوبي گفت مقامات اطلاعاتي اين کشور تحرکات وسيع نفرات و خودروها را از هفته گذشته در مرکز هسته اي پانگيه ري در شمال شرقي کره شمالي مشاهده کرده اند.

وي گفت دولت اين کشور تلاش مي کند دريابد آيا تحرکات فوق واقعي است يا صرفا تلاشي تبليغاتي براي افزايش فشار بر کره جنوبي و آمريکاست.

اين روزنامه به نقل از يک مقام نظامي افزود کره شمالي مي تواند در عرض چند روز دست به چهارمين آزمايش هسته اي خود بزند.

گفته مي شود چنانچه اين موشک ها سبک باشند مي توانند اهدافي در فاصله چهار هزار کيلومتري را نيز منهدم کنند بنابراين، قادرند جزيره گوام واقع در سه هزار و 380 کيلومتري کره شمالي را که شش هزار نظامي آمريکا در آنجا حضور دارند منهدم کنند.

مشاور امنيت ملي رياست جمهوري کره جنوبي در جاي ديگري از اظهاراتش گفت: فعلا نشانه هايي از وقوع جنگي بزرگ مشاهده نمي شود ولي اگر کره شمالي در ابعاد منطقه اي جنگ به راه بيندازد، بايد منتظر اقدامات تلافي جويانه از طرف کشورهاي مجاور هم باشد.

آمريکا روز شنبه اعلام کرد آزمايش موشک "مينوت من سه" را که يک موشک بالستيک با توانايي حمل کلاهک هسته اي است و قرار بود اين هفته از پايگاه هوايي واندنبرگ در ايالت کاليفرنيا آزمايش شود به تعويق انداخته است تا مبادا اين آزمايش موشکي، به عنوان محرکي براي افزايش تنش ها در شبه جزيره کره قلمداد شود. 

کره شمالي هفته گذشته اعلام کرد فعاليت در مجتمع هسته اي يانگ بيون را که منبع تامين پلوتونيوم تسليحاتي براي اين کشور است از سر گرفته است.

کره شمالي سومين آزمايش هسته اي خود را در ماه نوامبر انجام داد. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار