ايالت «نيو ساوت ولز» به مركزيت شهر سيدنی، پرجمعيت ‌ترين ايالت استراليا است كه مسلمانان با حدود 170 هزار نفر جمعيت، 5 درصد جمعيت اين ايالت را تشكيل می‌ دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سابقه حضور مسلمانان در قاره استرالیا به 200 سال پيش باز می گردد و علی رغم ارتباط محدود مسلمانان این کشور در دهه های گذشته با سایر مسلمانان، حدود 1.7 درصد جمعيت 20 ميليون نفری اين كشور را تشكيل می ‌دهند.

طی سالهای اخیر تلاش زیادی توسط مسلمانان برای حضور در نهادهای قانونی و موثر استرالیا رخ داده و اکنون یک مسلمان مقيم استراليا، اولين زن مسلمانی است كه در سمت نماينده مجلس تاكنون به پارلمان استراليا راه می یابد.

دکتر مهرین فاروغی جانشين كيت فائرمن نماينده مجلس اعلای ايالت نيو ساوت ولز استراليا شده كه از سمت خود برای عضويت در مجلس سنای اين كشور استعفا داده است. ايالت «نيو ساوت ولز» به مركزيت شهر سيدنی، پرجمعيت ‌ترين ايالت استراليا است كه مسلمانان با حدود 170 هزار نفر جمعيت، 5 درصد جمعيت اين ايالت را تشكيل می‌ دهند. اين ايالت محل سكونت بزرگترين جمعيت اسلامی استراليا محسوب می‌ شود.

فاروغی در سال 1992 به همراه خانواده خود از پاكستان به استراليا مهاجرت كرده و مهندس محيط زيست و فعال در زمينه آموزش و تغييرات اقليمی است. پيش‌ از فاروغی يك مرد مسلمان بوسنيايی‌تبار نيز به عضويت پارلمان سيدنی غربی درآمده بود كه كار خود را در سال 2010 با سوگند خوردن بر قرآن كريم آغاز كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار