سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به جلسه عصر امروز كميسيون اقتصادي گفت: در جلسه امروز موادي از اصلاح مالیات‌های غیرمستقیم مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

محمد علیپور نماینده ماکو، چالدران و پلدشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه پیشنهادی دولت مبنی بر اصلاح مالیات‌های غیرمستقیم بحث و بررسي شد که اصلاحات این لایحه در جلسات گذشته نیز در دستور کار قرار داشت.  
 
وی اشاره به اصلاح ماده 5 لایحه مالیات‌های غیرمستقیم در جلسه امروز كميسيون ادامه داد:‌ ماده 5 این لایحه در خصوص مالیات بر ثروت اشخاصی است که بیش از 20 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول دارند که این مسئله با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
علیپور در ادامه تصریح کرد: کمیسیون پیشنهاد حذف این ماده را در بررسی‌های پیشین صادر کرده بود اما در جلسه امروز اعضای کمیسیون به این اتفاق نظر رسیدند که این ماده حذف نشود اما شامل اصلاحات گردد بدین صورت که اطلاعات جامع از دارایی‌های اشخاص در دست باشد تا فرار مالیاتی نداشته باشیم و از طرف دیگر نيز ثروت اشخاصی که بالای 2 میلیارد تومان دارایی منقول و غیرمنقول دارند، مشمول ماليات شود.  
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در خاتمه خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌ها و سازمان مالیاتی این مسئله را بررسی می‌کنند و اطلاعات به صورت جامعه و کامل به کمیسیون ارائه می‌شود تا کمیسیون بتواند به صورت دقیق اظهار نظر کنند و هنوز تصمیم قطعی برای حذف یا تصویب این ماده از لایحه اتخاذ نشده و پس از بررسی‌های مجدد تصمیم‌گیری خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: علیپور ، نماینده ، ماکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار