رسانه‌هاي محلي در آمريکا اعلام کردند از زمان حمله مسلحانه به مدرسه‌اي در ايالت کنتيکت در ماه دسامبر تا کنون، تيراندازي‌هاي تصادفي و عمدي در اين کشور به جان باختن بيش از سه هزار نفر منجر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازنشريه «اسلِيت» ؛ کودکي که در پي بازي با تفنگ جان خود را از دست داد، پدري که هنگام تميز کردن تفنگ به طور تصادفي پسر ده ساله خود را کشت و دختر بيست و دو ساله‌اي که به سوي دوست خود تيراندازي کرد، نمونه‌هايي از موارد مرگ و مير ناشي از آزادي استفاده از سلاح در آمريکاست.

اين نشريه امروز با انتشار مقاله‌اي گزارش داد از زمان حمله مسلحانه به مدرسه اي ابتدايي در ايالت کنتيکت در نيمه ماه دسامبر تا کنون، سه هزار و سيصد نفر در آمريکا در پي حملات مسلحانه و تيراندازي‌هاي تصادفي جان خود را از دست دادند.روزنامه نيويورک تايمز نيز امروز با انتشار گزارشي مشابه، به مشکلات ناشي از سهولت استفاده و فراواني سلاح در آمريکا پرداخت.

 دولت اوباما همچنان براي تصويب قوانين سختگيرانه در زمينه استفاده از سلاح در آمريکا تلاش مي‌کند، اما به نظر مي‌رسد اين تلاش‌ها نتيجه‌اي در بر نخواهند داشت.حتي اگر سناي آمريکا با اکثريت دموکرات موفق به ارائه پيش‌نويس قانوني در خصوص استفاده از سلاح شود، احتمال تصويب اين قانون در مجلس نمايندگان که اکثريت اعضاي آن از حزب جمهوري‌خواه هستند، اندک است.

کنگره آمريکا در اين زمينه فقط با قانوني موافقت کرده است که طبق آن براي فروش سلاح فقط لازم است پيشينه خريدار بررسي شود.در اين حال، در قوانين ايالتي پيشرفت‌هايي در اين زمينه حاصل شده‌ است. ايالت کنتيکت فروش بيش از صد نوع سلاح را ممنوع کرده است. در ايالت‌هاي ديگري همچون نيويورک، کلورادو و مريلند نيز رويه‌اي مشابه در پيش گرفته شده است.اما در مقابل، در ايالت‌هايي همچون آرکانزاس، تنسي و کنتاکي قوانين خريد سلاح از زمان حمله در ايالت کنتيکت تسهيل شده‌است.

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار