ثروتي در نطق ميان دستور:

بايد انتخابات شگرفي براي دستيابي به اهداف انقلاب اسلامي و مسئولين داشته باشيم

عضو کميسيون برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس گفت: اميدوارم در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي شاهد حضور گسترده مردم در خط حماسه‌ها و همين طور وحدت مردم و مسئولين بوده و انتخابات شگرفي براي دستيابي به اهداف انقلاب اسلامي و مسئولين داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران موسي‌الرضا ثروتي نماينده بجنورد، جاجرم مانه و سملقان در جلسه علني امروز يکشنبه 18 فروردين در نطق ميان دستور خود با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفت: اميدوارم در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي شاهد حضور گسترده مردم در خط حماسه‌ها و همين طور وحدت مردم و مسئولين بوده و انتخابات شگرفي براي دستيابي به اهداف انقلاب اسلامي و مسئولين داشته باشيم.

وي ادامه داد: در آستانه سال نو در 28 اسفند ماه به خاطر بي‌تدبيري و فقدان تجربه آقاي احمدي‌بيغش استاندار خراسان شمالي شاهد حوادث تلخي بوديم که عيد مردم منطقه را به عزا تبديل کرد و با يک کشته و تعدادي مجروح در اثر ضربات گلوله مشکلات جدي براي مردم منطقه به وجود آورد و موجب عميق‌تر شدن کينه‌ها گرديد.

ثروتي با بيان اين مطلب که سالهاي طول خواهد کشيد اين وضعيت به حالت عادي برگردد تصريح کرد: با اين که هشدارهاي لازم براي ارتقاي بخش به شهرستان و وجود اختلافات و نارضايتي مردم به رئيس‌جمهور و معاونين اعلام شده بود و آن‌ها نيز کتبا و شفاها قول‌هايي را به مردم منطقه داده بودند با اقدامي خارج از قانون و ضوابط و عملکردي نسنجيده و بدون ابلاغ رسمي وزارت کشور موجب حوادث ناگوار و تلخ شده است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ضمن تشکر از دکتر لاريجاني و رياست محترم کميسيون امنيت ملي مبني بر ارسال نماينده و سرکشي از منطقه و شوراي تامين استان که استاندار حاضر به حضور نگرديد و با تشکر از آقاي محسني نماينده محترم سبزه‌وار که موجب آرامش موقت در منطقه گرديد از محضر رياست محترم مجلس تقاضاي رسيدگي به موضوع  را دارم. مردم منطقه نيز به اقدامات مجلس اميدوارند و امکان بحراني شدن شرايط وجود دارد و به همين لحاظ مي‌بايست سريعا چاره جويي شود.

وي ادامه داد: متاسفانه مسئولين امر نيز قبلا شرايط را به صورت عادي بررسي کرده‌اند و عدم توجه به درخواستهاي مردمي و پيش‌بيني سياستهاي لازم براي حل اختلافات موجب چنين ضايعه‌اي گرديد.

نماينده بجنورد، جاجرم ، مانه و سملقان با بيان اين مطلب که ذکر نکاتي چند را ضروري مي‌دانم گفت: آقاي احمدي‌بيغش نماينده دوره هشتم را تمامي همکاران مي‌شناسند و نياز به معرفي نيست فردي که حداقل شرايط لازم ، تجربه و تخصص احراز پست استانداري را ندارد بدون اطلاع و هماهنگي نمايندگان مجلس به اين سمت منصوب و پس از اين انتصاب مصيبت‌هاي متعددي براي استان به وجود آورده و مردم و مسئولين وي را نپذيرفته و اکثر اوقات خدمت خود را در تهران سپري نموده است و حاضر به سکونت خانواده در استان خراسان شمالي نيست.

وي خطاب به رئيس‌جمهور گفت: از رئيس‌جمهور تقاضا دارم مسئوليت ديگر به وي محول کرده زيرا استان خراسان شمالي نيازمند فردي با تخصص بالاست.

ثروتي با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به استان تصريح کرد: مقام معظم رهبري با سفر به استان به تغيير 7 استاندارد در 8 سال تاسيس استان به دولت تذکر و به کثرت تغييرات مسئولين اشاره فرمودند اميدوار بوديم در فرصت کوتاه باقي مانده شاهد تغييرات حداقل در معاونين استانداري نباشيم لکن تمام برنامه‌هاي استاندار قبل که مردم و مسئولين از وي راضي بودند نقش برآب شد.

وي هم چنين ادامه داد: علي‌رغم هشدارهاي لازم به استاندار برخلاف پيشنهاد کتبي خود در هيئت‌رئيسه قول دادم به درخواست مردم توجه نموده و پيشنهاد کتبي ارائه نمايم متاسفانه استاندار روش ديگري را دنبال نمودند و با اقدامات نسنجيده و سخيف مصوبه دولت را بدون اطلاع نمايندگان مجلس و با اقدام نسنجيده اجرا کردند که موجب حادثه گرديد.

نماينده بجنورد تصريح کرد: از رئيس‌ محترم مجلس و روساي کميسيون امنيت ملي، اصل 90 و شوراها تقاضا دارم با ارسال نمايندگان خود به منطقه و مذاکره با معتمدين نسبت به بررسي موضوع و پيگيري متخلفين از قانون اقدام نمايند. سوابق اعتراضات مردم و اسناد و مدارک نيز تقديم خواهد شد.

اين عضو کميسيون برنامه هم چنين ضمن عرض تسليت به اهالي محترم بخش از آن‌ها دعوت به آرامش و پيگيري قانوني از طريق مراجع قانون و کميسيون‌هاي مجلس را خواستار شد هم چنين استانداري و وزارت کشور را در رسيدگي به درخواست‌هاي مردم مقصر دانسته و خواستار رسيدگي فوري به اين مسئله شد.

ثروتي هم چنين اظهار داشت: کسي با شهرستان شدن اين بخش مخالف نبود و ارتقا منطقه را به مردم منطقه تبريک مي‌گويم تنها بخشي از مردم منطقه ناراضي بودند که در طول 15 سال قبل نيز با ارسال طومارهايي نظرات خود را اعلام کرده بودند اگر تدبيري که شوراي شهرستان بجنورد با حضور نمايندگان مجلس و وزارت کشور انديشيده بود اجرايي مي‌شد مردم رضايت کامل داشتند و هيچ مشکلي پيش نمي‌آمد.

وي در پايان اظهار داشت: اما به جاي تدبير و رايزني و کاربرد روش‌هاي مختلف گره‌اي را به دست باز مي‌شد استاندار به دندان انداخت و مشکلاتي را به وجود آورد از کميسيون‌هاي مرتبط و ذيربط مجلس تقاضا دارم موضوع را بررسي و مشکلات را مرتفع نمايند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثروتی ، انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار