رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: پيشنهاد تعطيلي فردو بدين معناست که ايران تسليحات مقابله با پدافند غير‌عامل را غيرفعال کرده تا غربي‌ها هر زمان که خواستند بتوانند به اين مرکز تعرض کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ با فرا رسيدن آغاز سال نو بر آن شديم تا گفتگوي صميمانه‌اي را با رئيس كميسيون امنيت‌ملي  برگزار كنيم تا علاوه بر بررسي اولويت سال 92 و مذاكرات ايران و 1+5 پاي خاطرات علاءالدين بروجردي از سال 91 در مجلس بنشينيم.

مصاحبه تفصيلي باشگاه خبرنگاران با نماينده بروجرد را در زير مي‌خوانيد.

باشگاه خبرنگاران: اولويت‌هاي مجلس در سال 92 چيست؟

بروجردي: من فکر مي‌کنم با توجه به اين که قانون هدفمند کردن يارانه‌ها يک قانون مصوب است و شرايط در ماه هاي پاياني سال 91 براي اجراي مرحله دوم اين طرح آماده نبود بايد تمام توان مجلس با همکاري دولت به کار گرفته شود تا بتوانيم شرايط معيشتي و اقتصادي مردم به خصوص مشکل بيکاري را هر چه بيشتر کاهش دهيم و متناسب با واقعيات مرحله دوم قانون هدفمند کردن يارانه‌ها وارد فاز عملي شود.
 
تا زماني که نتوانيم اطمينان کامل را از لحاظ پيامدهاي اجراي مرحله دوم کسب کنيم به نظر مي‌رسد بايد با تامل جدي در اين زمينه تصميم گيري کنيم.
 
باشگاه خبرنگاران: از ديدگاه شما اولويت‌هاي کشور در سال 92 به چه صورت است؟

بروجردي: با توجه به اين که دشمن به دنبال اين است که به رمز بسيار مهم موفقيت ملت ايران يعني اتحاد و انسجام ضربه بزند، در سطح ملي اتحاد و انسجام ملت يک اولويت بسيار مهم است.
 
هم‌چنين استمرار توانمندي‌هاي بالاي ملي در عرصه‌هاي مختلف که محصول تلاش دانشمندان جوان ايراني است از مسائل هسته‌اي گرفته تا فضايي از نکات حائز اهميت است البته نبايد مسائل اقتصادي و معيشتي مردم به خصوص اشتغال جوانان را ناديده گرفت.
 
باشگاه خبرنگاران: به نظر شما بهترين قانون مصوب مجلس در سال 91 چه قانوني بود؟

بروجردي: در سال 91 قوانين متعددي تصويب شد اما از نظر من مجموعه قوانيني که با هدف کمک به مسائل اقتصادي کشور در عرصه اقتصادي به تصويب رسيد از اولويت برخوردار بود.
 
اما مشکلي که در مورد اجراي اين قوانين در سطح کل کشور با آن مواجه هستيم اين است که در اجراي قوانين تصويب شده دقت لازم به کار گرفته نمي‌شود مخصوصا در مورد قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و در نتيجه تاثير عملي قوانين در عرصه ملي طبيعتا کاهش مي‌يابد.
 
باشگاه خبرنگاران: بدترين قانون مصوب مجلس از ديدگاه شما چيست؟

بروجردي: مجلس قانون بد را که تصويب نمي‌کند.
 
باشگاه خبرنگاران: بهترين اتفاق از ديدگاه شما در سال 91 که در مجلس روي داد؟

بروجردي: بهترين لحظه در مجلس سال 91 آزاد شدن 48 گروگان ايراني بود با توجه به اين که در کميسيون امنيت ملي در سطح مجلس در حال رسيدگي به اين مسئله بوديم کميته‌اي تشکيل داديم و با خانواده‌ گروگان‌ها در ارتباط بوديم براي ما بسيار مهم بود عزيزاني که در بند بودند آزاد شوند.
 
باشگاه خبرنگاران: بدترين اتفاقي که در مجلس 91 از ديدگاه شما اتفاق افتاد چه بود؟ 

بروجردي: بدترين اتفاق روز استيضاح وزير کار و حضور رئيس‌جمهور در مجلس بود.
 
باشگاه خبرنگاران: عکس العمل ايران در نشست 1+5 در مورد پيشنهاد 1+5 و غرب مبني بر لغو تحريم‌ها در ازاي تعطيلي سايت فردو چيست؟
 
بروجردي: بايد به اين نکته اشاره کنم که سايت فردو تفاوتي با سايت نطنز ندارد به غير از اين که در اين سايت از تسليحات مقابله با پدافند غيرعامل استفاده شده است.

اين پيشنهاد بدين معناست که ايران اين تسليحات را غيرفعال کرده تا غربي‌ها هر زمان که خواستند بتوانند به اين مرکز تعرض کنند ما به شدت با تعطيلي فردو مخالف هستيم و بهتر است 1+5 و غرب اين پيشنهادات بي‌ارزش را مطرح نکنند زيرا با اين کار خود را سبک خواهند کرد.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
3000 چی شد؟
آخرین اخبار