فرماندار گناباد گفت: در حال حاضر 100درصد جمعیت شهری گناباد و 67درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بر خوردارند

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمد صفايي صبح يكشنبه در نشست خبري در محل فرمانداري اين شهرستان اظهار كرد: ظرفیت های مختلفي در اين شهرستان وجود دارد و اين در حالي است كه گناباد در یک محور ترانزیتی نزدیک به کلان شهر قرار دارد.

فرماندار گناباد افزود: اين شهرستان از یک سلامت اجتماعی برخوردار است، وجود نخبگان دانشگاهی و روحانی در اين شهرستان غنیمت بزرگي است.

صفايي گفت: به لحاظ طبیعی نیز در حوزه ای قرار دارد که از نظر کانی های غیر فلزی از یک استعداد ویژه بهره مند است، تشکل های قدرتمند صنفی در حوزه بازار و صنعت نیز ظرفیت های خوبی به شهرستان داده است .

وي اظهار كرد: در حوزه آب با توجه به اینکه شهرستان در منطقه خشک و کم آبی قرار دارد که اگر تدبیری انديشيده نشود به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم شد و مصرف 240لیتر آب شرب در ثانیه منابع آبی را به لحاظ کمی و کیفی مورد تهدید قرار می دهد.

فرماندار گناباد افزود: یکی از تدابیری که در حال انجام است بحث آبخیزی داری سیاه کوه است که با اجرای آن در سال 240 ميلیون متر مکعب آب ذخیره سازی می شود.

صفایی گفت: در راستاي طرح آبخیزداری سیاه کوه 2050هکتار از اراضی منطقه شناسایی و بزودی به روستاییان واگذار می شود که این اراضی به کشت درختان مثمر (سماق) اختصاص داده خواهد شد.

وی اظهار كرد: هم اکنون 100درصد جمعیت شهری گناباد و 67درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بر خوردارند و مطالعات برای گازرسانی به روستاهای فودنحان، نوده پشنگ، اروک، اسو، روشناوند و بیمرغ در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال 92 این روستاها نیز به شبکه گاز وصل شوند.

فرماندار گناباد اشتغال را یکی از مسایل مهم جامعه دانست و گفت: شش سال متوالی است که گناباد از نظر اشتغالزایی رتبه ممتاز استان را به دست می آورد و سال گذشته در بخش کشاورزی بیش از چهار برابر و نیم، منابع کشاورزی در گناباد جذب شده است  و سال 91، تعداد 102جلسه کار گروه اشتغال تشکیل شد که این جلسات منجر به جذب بیش از 450 درصد منابع کشاورزی شده است .

صفايي افزود: در حوزه دام سنگین و سبک بحث اصلاح نژاد دنبال  شده و برای اولین بار 12راس گاو منت بلیارد فرانسوی به مجموعه ظرفیت دامی گناباد اضافه شده است که در آینده در اصلاح نژاد موثر خواهند بود.

وي گفت: در گناباد ساخت 70 گلخانه در حال اجراست و همچنین چندین واحد صنعتی تبدیلی از جمله فراوری گیاه آلوئورا در حال ساخت است، همچنین کارخانه کنستانتره انار و تولید پودر تخم مرغ نیز دنبال می شود که اشتغال بسیار خوبی را بدنبال خواهد داشت .

فرماندار گناباد گفت: در حال حاضر در اين شهرستان شش هزار و 500 تن گوشت سفید تولید می شود که با تکمیل واحد های در حال ساخت این مقدار به بیش از 14 هزار تن خواهد رسید.

صفایی در مورد کارخانه کاشی سرامیک نیز افزود: این کارخانه در صورت راه اندازی منجر به اشتغال 400نفر مستقیم و يك هزار نفر غیر مستقیم خواهد شد.

وی اظهار كرد: گروهی سرمایه گذار از شهرستان یزد این پروژه را دنبال می کنند و هم اکنون زمین واگذار شده است و کارهای ساختمانی آن نیز در حال انجام است و این پروژه اکنون برای دریافت وام ارزی در بانک توسعه و معدن در حال رایزنی است./ك

برچسب ها: جمعیت ، روستایی ، گناباد ، نعمت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.