معاون وزیرراه وشهرسازی ورئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشورگفت: تاکنون حدود 40درصد از طرح تعریض و چهارخطه کردن جاده حدود 180کیلومتری هراز از تهران به آمل به پایان رسیده است.

شهریارافندی زاده در گفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: از حدود پنج سال گذشته تعریض وچهاربانده کردن جاده هرازبا اختصاص اعتبارهای ویژه دولت با جدیت در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از مسافت حدود 80کیلومتر از تهران تا ابتدای محدوده امامزاده هاشم(ع) در حوزه استحفاظی استان تهران تعریض وچهارخطه شده و تا چند ماه آینده به طور کامل این طرح به پایان می رسد.

معاون وزیرراه وشهرسازی،پرتردد وترافیکی بودن جاده هراز و نیز وجود تونل ها وپل های بزرگ در دست ساخت در این جاده را از دلایل تاخیر در تکمیل طرح تعریض وچهاربانده شدن آن اعلام وتصریح کرد: زمان دقیقی برای بهره برداری کامل طرح چهاربانده شدن جاده هراز مشخص نیست و تسریع آن به بودجه وامکانات تخصیصی از سوی مجلس در قالب ردیف اعتباری مشخص دارد و تا زمانی که بودجه سالانه آن به خصوص سال92درمجلس تصویب نشود، نمی توان قول قطعی بهره برداری آن را داد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح چهارخطه کردن جاده هراز با احتساب تونل و پل های در دست ساخت آن به بیش از200میلیارد تومان اعتبار نیازاست، تصریح کرد: این اعتبار باید ازمحل اوراق مشارکت،فروش سهام ویا بودجه خاص تامین شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اضافه کرد: تمام تلاش دولت این است تا جاده هراز هر چه سریعتر تعریض وچهاربانده شود و در این راستا دولت باید آن را جزء اولویتهای مهم عمرانی قراردهد.

اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران هم در خصوص افتتاح پل سیاه بیشه و پل بایجان جاده هراز گفت: پل سیاه بیشه با دو دهنه قوسی به طول 100متر و پل بایجان با یک دهنه قوسی به طول 76متر بیش از 55میلیارد ريال هزینه شده است./ع

برچسب ها: جاده ، هراز ، تعریض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.