استاندار خراسان شمالي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: از هر گونه فعاليت انتخاباتي احزاف فاقد مجوز در اين استان جلوگيري مي شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمود احمدي بيغش صبح يكشنبه در نخستين نشست شوراي اداري خراسان شمالي در سال جديد، عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در شعار سال وظيفه مردم و مسئولين را در سال جديد مشخص كردند.

وي افزود: رهبري با انتخاب شعار حماسه سياسي و حماسه اقتصادي براي سال جاري، تمامي ملت ايران را به خلق حماسه و فعاليت جهادي در دو زمينه سياست و اقتصاد دعوت كردند.

احمدي بيغش اظهار داشت: نمونه بارز حماسه سياسي در سال 92 انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا بوده و در اين زمينه لازم است مردم و مسئولين همانند حدود 30 انتخابات پيشين در نظام اسلامي، با حضوري چشمگير اما پررنگ تر نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب كنند.

وي نقش مديران، مسئولان و نخبگان سياسي را در اين حماسه آفريني بزرگ بيشتر و حساس تر دانست و افزود: مسئولان مي بايست در زمينه حضور گسترده تر در انتخابات پيش رو، پيشگام باشند و به عنوان الگو و سرمشقي براي ديگر اقشار جامعه، نقش آفريني كنند.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي در ادامه تصريح كرد: البته در انتخابات پيش رو هيچ كدام از مديران و مسئولان دستگاه هاي دولتي و نظامي حق ندارند از موقعيت و يا اعتبار خود عليه و يا به نفع يكي از كانديداها استفاده كنند.

وي عنوان كرد: همچنين استفاده از وسايل و امكانات ادارات و شركت‌هاي دولتي براي حمايت از كانديدايي خاص ممنوع بوده و با مرتكبين اين اقدامات برخورد قانوني مي شود.

استاندار خراسان شمالي در ادامه در مورد فعاليت حزبي در انتخابات پيش رو نيز اظهار داشت: آن دسته از احزاب سياسي داراي مجوز در اين استان، مي توانند در ايام انتخابات در چهارچوب قانون فعاليت كنند اما احزابي كه فاقد مجوز قانوني بوده و يا به هر نحو مجوز آنها لغو شده حق هيچ گونه فعاليتي را در اين استان نخواهند داشت.

وي اضافه كرد: احزاب سياسي مي بايست براي شروع فعاليت انتخاباتي خود در مركز استان و شهرستان هاي تابعه، مجوزهاي قانوني خود را به رويت استانداري و فرمانداران شهرستان ها برسانند، در غير اين صورت با متخلفين برخورد خواهد شد.

بانك ها مهمترين مانع سرمايه گذاري در خراسان شمالي

استاندار خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انجام طرح تحقيقاتي پيرامون آسيب شناسي عدم تحرك اقتصادي و كمبود سرمايه گذاري در اين استان، عنوان كرد: برخي از عوامل كم تحركي اقتصادي در خراسان شمالي به مشكلات ملي و سطح كشور باز مي گردد اما برخي از آنها مختص اين استان بوده و لازم است هر چه سريعتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

محمود احمدي بيغش با تاكيد اينكه مي بايست در اين موارد راهكارهاي علمي مطرح و برنامه ريزي شود، گفت: جزوه طرح فوق الذكر در اختيار تمامي مديران استان گذاشته مي شود و آنها بايد راهكارها و پيشنهادات خود براي برون رفت از اين وضعيت را به صورت مكتوب ارائه كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه بر اساس اين طرح تحقيقي مهمترين مشكل سرمايه گذاري در خراسان شمالي نحوه تعامل بانك هاي استان با سرمايه گذاران است، تصريح كرد: اين مسئله يكي از مشكلات عديده استان محسوب مي شود و با وجود اينكه بارها در اين خصوص با مسئولان بانكي مذاكرات مختلفي انجام شده؛ اما هنوز آنگونه كه بايد و شايد رفتار و تعامل بانك هاي استان با سرمايه گذاران مناسب نيست.

احمدي بيغش افزود: از مسئولان بانكي استان انتظار مي رود نسبت به تغيير رويه خود اقدام كنند در غير اين صورت استانداري از اختيارات قانوني خود پيرامون فعاليت آنها استفاده خواهد كرد.

وي تغييرات در قيمت مواد اوليه، ضعف بازار سرمايه در تامين نياز مالي سرمايه گذاري و تغييرات مكرر قوانين و آيين نامه هاي اقتصادي و سرمايه گذاري را برخي ديگر از عوامل كاهش سرمايه گذاري در استان ذكر كرد كه غالبا ريشه در مسائل ملي و كشوري دارند.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي سهم ناچيز خراسان شمالي در بودجه ساليانه دولتي و ضعف اطلاعاتي سرمايه گذران و فعالين اقتصادي داخل و خارج استان را دو مشكل ديگر سرمايه گذاري در اين منطقه دانست و اظهار داشت: در زمينه سهم بودجه خراسان شمالي از كل كشور بايد در سطح دولت تجديدنظر صورت گيرد و براي رفع ضعف اطلاعاتي سرمايه گذران و فعالين اقتصادي نيز لازم است دستگاه هاي مرتبط فعاليت خود را افزايش داده و اقدامات خود را به اين زمينه معطوف كنند.

تاكيد بر استقرار دستگاه هاي دولتي و بومي گزيني در شهرستان راز و جرگلان

استاندار خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به تشكيل شهرستان جديد راز و جرگلان به عنوان هشتمين شهرستان استان پرداخت و گفت: شهرستان راز و جرگلان پس از تلاش هاي بي وقفه مردم اين منطقه محروم مرزي و مسئولان استاني و كشوري در عالي ترين سطح تشكيل شد و اميد است با ارتقا سياسي و تقسيماتي اين خطه، غبار محروميت از چهره اين شهرستان زدوده شود.

محمود احمدي بيغش اين شهرستان نوپا را داراي استعداهاي انساني و طبيعي فراواني دانست و افزود: مهمترين ظرفيت شهرستان راز و جرگلان، مردم فهيم، توانمند و حامي مسئولان بومي اين شهرستان جديدالتاسيس است كه مي بايست با بهره گيري از اين پتانسيل مهم، براي توسعه متوازن اين شهرستان تلاش شود.

وي بر استقرار هرچه سريعتر دستگاه هاي دولتي و نظامي و انتظامي در اين شهرستان تاكيد كرد و گفت: هر كدام از دستگاه هاي نظامي و انتظامي كه در بخش هاي غلامان و جرگلان در شهرستان راز و جرگلان نمايندگي هاي خود را تاسيس كند، از طرف استانداري مبلغ 50 ميليون تومان كمك به صورت نقدي دريافت خواهد كرد.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي اضافه كرد: همچنين آن دسته از دستگاه هاي دولتي كه نمايندگي هاي خود را در اين شهرستان و بخش هاي آن افتتاح نمايند نيز 30 ميليون تومان بسته تشويقي دريافت مي كنند.

وي افزود: البته اين بسته هاي تشويقي به اداراتي تعلق مي گيرد كه هر چه سريعتر نسبت به داير كردن دفاتر و نمايندگي هاي خود در اين شهرستان اقدام كنند، وگرنه تاخير در انجام اين مهم در ارزيابي عملكرد ادارات در پايان سال تاثير فراواني خواهد داشت.

احمدي بيغش همچنين بر بومي گزيني در دستگاه هاي اداري اين شهرستان جديدالتاسيس نيز تاكيد كرد و گفت: براي فعاليت كارمندان در دستگاه هاي اداري اين شهرستان لازم است هر چه زودتر نسبت به استخدام نيروهايي كارآمد و الزاما بومي اقدام شود و تنها در صورتي حق استفاده از نيروهاي غيربومي وجود دارد كه در اين شهرستان، نيرو و تخصص مورد نظر موجود نباشد.

استاندار خراسان شمالي همچنين تاكيد كرد كه تا حد امكان روساي ادارات و دستگاه هاي دولتي شهرستان راز و جرگلان نيز از ميان نيروها و كارمندان بومي اين شهرستان انتخاب شوند./ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.