رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه متاسفانه سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور ما از اکثر کشور های دنیا بالاتر است ادامه داد: این بیماری ها اغلب در دهه های سوم و چهارم زندگی فرد در کشور ما شیوع دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، یعقوبی در جمع خبرنگاران گفت: سلامت این ارزش را دارد که قبل از اینکه زندگی و حیات ما تهدید شود به فکر پیشگیری از بیماری ها باشیم.

وی ادامه داد: زلزله منطقه آذربایجان تهدید بزرگ سلامت در استان بود که خوشبختانه با مدیریت صحیح آذربایجانشرقی رتبه بسیار خوبی به دست آورد.

وی با بیان اینکه اغلب مردم شناخت درستی از مشکلات ناشی از فشار خون ندارند، یادآور شد: به همین منظور شعار هفته سلامت سال جاری فشار خون انتخاب شده است.

یعقوبی گفت: در دهه های اخیر از بیماری های واگیر دار به طرف بیماری های غیر واگیر همچون فشارخون گذر کرده ایم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سال 2020 سال انفجار بیماری های قلبی خواهد بود خاطر نشان کرد: افزایش سطح برخورداری جامعه، افزایش سنی مردم، تغییر الگوی زندگی و غیره از جمله عوامل شیوع بیماری های غیر واگیر در جامعه است.

وی یادآور شد: فشار خون بیماری است که دوره درمان طولانی دارد ولی بیماری قابل مدیریتی است چرا که در مقایسه با بیماری های دیگر دارو های خوب و کم عارضه ای دارد.

وی تاکید کرد: اهمیت فشار دوم یعنی فشار مینیمم به مراتب از فشار بزرگ بیشتر است که عدم توجه به آن مشکلات بسیار جدی ایجاد می کند./ع

 

برچسب ها: سن ، ابتلا ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.