مهمترین عناوین روز گذشته بین الملل به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛
ايران عليرغم تحريم ها در بازارهاي بين المللي نقشي موثري ايفا مي كند
رئیس بخش زبان ها و فرهنگ های خاور نزدیک و سرپرست برنامه های مطالعاتی خاورمیانه در مقاله جديد خود تحت عنوان "اقتصاد ايران جهش و رشدي قابل توجه را نشان مي دهد اذعان مي کند ميزان صادرات غير نفتي ايران در طول يك سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است .
يک مقام ارشد دفاعي آمريکا اعلام کرد پنتاگون در بحبوحه تنش هاي فزاينده با کره شمالي، برنامه آزمايش موشک بالستيک قاره پيماي خود را که از مدتها قبل براي هفته آينده در يک پايگاه نيروي هوايي در کاليفرنيا برنامه ريزي شده بود، به تعويق انداخته است.
حدود پنج هزار هکر به پايگاه هاي اينترنتي رژيم صهيونيستي حمله کردند و مهمترين سايت هاي رژيم صهيونيستي بر اثر حمله الکترونيکي هکرها کاملاً از بين رفتند.
هواپیمایی غیرنظامی عربستان، شرکت خدمات زمینی در هواپیمایی السعودیه را مسئول حادثه دلخراش پنجشنبه 15 فروردین در فرودگاه بین المللی جده دانست که بر اثر سهل انگاری مسئولان فرودگاه، 2 زائر گزار ایرانی جان خود را از دست دادند .
رسانه هاي روسي از جمله "راشا تودي"، "صداي روسيه" و روزنامه "ريونووستي" ضمن انعكاس اخبار مرتبط با مذاكرات هسته اي اخير نمايندگان كشورمان با مقامات قدرتهاي جهاني به پيشرفت هاي چشمگير كشورمان در عرصه هاي علمي، فضايي و هسته اي اشاره داشته اند.
وزير امور امنيتي و استراتژيك رژيم صهيونيستي كه به مواضع ضد ايراني مشهور است در اظهاراتي به لفاظي در مورد مذاكرات آلماتي 2 و ايران پرداخته است .
دکتر سعيد جليلي در گفتگو با شبکه راشا تودي، تحريم ها را مانعي براي برگزاري گفتگوها دانست و گفت: تهديدهاي اقتصادي و اقدامات خصمانه غرب عليه ايران موضوع تازه اي نيست.
وزارت امور خارجه روسيه امروز با انتشار بيانيه اي ابراز اميدواري كرده است كه مذاكرات بر سر برنامه هسته اي ايران ميان نمايندگان هسته اي كشورمان و نمايندگان هسته اي كشورهاي غربي بصورت "گام به گام" و بر مبنايي "عادلانه" ادامه يابد.
به گفته يك تحليل گر اقتصادي زندان بد نام آمريكايي "گوانتانامو" در كوبا لكه ننگي براي آمريكا خواهد بود.
مقامات انتخاباتي پاكستان امروز اعلام كردند كه عليرغم اتهامات مطرح شده عليه "پرويز مشرف" رييس جمهور پيشين پاكستان صلاحيت وي براي شركت در انتخابات رياست جمهوري پيش روي آن كشور تاييد شده است.
دانشنامه "ويكيپديا" دستگاه اطلاعات داخلي فرانسه را به واداشتن يك كاربر فضاي مجازي به حذف مقاله اش متهم كرده است. در ادامه اين اتهام آمده است كه دستگاه اطلاعاتي فرانسه بدين خاطر اين اقدام را انجام داده كه مقاله حاوي اطلاعات مخفي نظامي بوده است.
ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس گفت: هيچ نياز فوري براي خروج ديپلمات هاي اين کشور از کره شمالي وجود ندارد.
طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق به تلاش هاي خود براي سرنگوني دولت نوري المالكي اذعان كرد.
طبق اظهارات يكي از گروه هاي سر شناس مبارزه با سلاح هاي هسته اي "ديويد كامرون" نخست وزير انگليس با ارتقاي گسترش سلاح هاي هسته اي و تائيد آن براي گروه هاي انحصاري و برخي از ملت ها و منع ديگر كشور ها از دست يابي به ان رويكرد دو گانه اي را در پيش گرفته است.
رسانه‌هاي محلي در آمريکا اعلام کردند از زمان حمله مسلحانه به مدرسه‌اي در ايالت کنتيکت در ماه دسامبر تا کنون، تيراندازي‌هاي تصادفي و عمدي در اين کشور به جان باختن بيش از سه هزار نفر منجر شده است.
منابع خبري از وقوع يك انفجار در منطقه برزه شهر دمشق خبر دادند.
تحليل گر سياسي اعلام کرد تاكتيك هاي نازيسم و فاشيستي خاندانِ در آستانه سقوط آل سعود با هدف سركوب اعتراضات گسترده در اين كشور محكوم به شكست است.
نشست مخالفين دولت روسيه در قالب جنبشي موسوم به "اتحاد مخالفين" امروز در حالي در مسكو كار خود را آغاز كرد كه كاسپاروف شطرنح باز معروف روس تبار از آن ائتلاف خارج شده است.
امروز يك گروه هكري حامي فلسطينيان حمله اي سازماندهي شده را عليه سايتهاي رژيم صهيونيستي ترتيب دادند.
وزارت امور خارجه سوييس پيشنهاد خود به منظور ايفاي نقش بعنوان ميانجي براي كاهش تنش ميان كره شمالي و كره جنوبي را ارايه كرده است.
کانال ده رژیم صهیونیستی از روابط تجاری شاهزاده عربستانی و سرمایه داران صهیونیست پرده برداشت.
تمام سلام نخست وزير جديد لبنان در مصاحبه اي بر حق دولت اين كشور براي تصميم گيري درمورد حالت جنگ ويا صلح تاكيد كرد.
وزير کشور سابق اوکراين از زندان آزاد شد .
شبكه العربيه از تبرئه احمد شفيق آخرين نخست وزير رژيم حسني مبارك خبر داد.
دولت کره جنوبي اعلام کرد با توجه به احتمال آزمايش موشکي کره شمالي در چند روز آينده، در آماده باش به سر مي برد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار