کاردار جمهوری بروندی در تهران گفت: روابط ایران و بروندی از 28 سال پیش آغاز شده و طی سال ها تعمیق یافته است و با دیدار رئیس جمهور بروندی طی ماه های جاری از ایران این مناسبات گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عمر کاردار جمهوری بروندی در تهران طی نشست کمیته مشترک همکاری اقتصادی ایران و بروندی که صبح امروز در مجموعه فرهنگی و  ورزشی تلاش برگزار شد ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری این نشست و تبریک سال نوی ایرانی با اشاره به پیشینه روابط دو کشور افزود: روابط ایران و بروندی از 28 سال پیش آغاز شده که در طول سال تعمیق یافته است همچنین روابط دو کشور طی دیدار رئیس جمهور بروندی از ایران در طی این ماه افزایش خواهد یافت و سطح روابط ارتقا می یابد.
وی افزود: با توجه به برگزاری این نشست و حضور رئیس جمهور بروندی در ایران خط مشی های توسعه روابط مشخص و استاد همکاری های مشترک به امضا خواهد رسید به طوری که مناسبات دو کشور به صورت روز افزونی تحکیم خواهد یافت.
عمر در ادامه به زمینه های همکاری مشترک اشاره تصریح کرد: موافقتنامه های همکاری مشترک در زمینه های گوناگونی از جمله امنیت غذایی، بهداشت عمومی، آموزش حرفه ای، آموزش عالی، فناوری و اطلاعات و... خواهد بود چرا که این بخش ها راهبردی و دارای اولویت هستند و اساس توسعه پایدار را به همراه خواهند آورد.
کاردار جمهوری بروندی در تهران خاطرنشان کرد: طی دو روز نشست مشترک کارشناسان تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا فرم مشخصی مورد نظر در اسناد همکاری های مشترک تهیه و به منظور امضا ارائه شود./ز
گزارش از محبوبه محمدی راد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار