رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای آفریقایی و به ویژه کشور بروندی تقویت هر چه بیشتر و تضمین توسعه پایداراقتصادی ملت های آن و به ویژه ملت مستقل و مسلمان بروندی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسد اله عباسی سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه اولین جلسه کمیته مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بروندی ضمن خوشامد گویی به هیات خارجی گفت: امیدواریم با تشریک مساعی و همکاری مشترک از این فرصت مغتنم در جهت تقویت و تحکیم روابط اقتصادی و اجتماعی در کشور بهره کافی ببریم.

  وی  در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری اولین اجلاس کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در تهران افزود:  برگزاری این اجلاس فرصتی را فراهم می آورد تا دو کشور  بتوانند از طریق تدوین جدول اجرایی برنامه های همکاری اقتصادی را جهت دهند و با فراهم کردن بستر ها و زیر ساخت های مناسب ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه خود را در تمامی  عرصه ی مناسبات فی ما بین به منصه ظهور برسانند.

 عباسی در ادامه تصریح کرد: رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای آفریقایی و به ویژه کشور بروندی تقویت استقلال و تلاش در زمینه تقویت هر چه بیشتر و تضمین توسعه پایدار اقتصادی ملت آن و به ویژه ملت مسلمان و مستقل بروندی است.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: تردیدی نیست که مقامات دو کشور خواستار بسط و گسترش روابط در تمامی زمینه ها هستند، لذا انتظار می رود با هم اندیشی مسئولانه تمامی عناصر دست اندرکار در این نشست موارد را مورد شناسایی و ارزیابی قرار داده و با اتخاذ تصمیمات مشترک همکاری ها را قانونمند سازیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری اولین اجلاس کمیته مشترک بتوانیم سطح روابط را به کمیسیون مشترک ارتقاء داده و باانعقاد و مبادله اسناد همکاری مشترک اولین گام ها را در جهت تحکیم روابط و مناسبات مشترک بر داشته و راه را برای سایر همکاری های فی ما بین در کشور هموار کنیم.

 عباسی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این کمیته مشترک اظهار داشت: از تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی دعوت شده است تا اسنادی را که پایه توافقات بعدی خواهد شد را تدوین کنند و از بخش های دیگری هم که مایل به همکاری در سایر زمینه ها هستند نیز دعوت به عمل آمده است تا با حضور فعال خود زمینه توسعه هر چه بیشتر را فراهم کنند.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام آمادگی به منظور برداشتن گام های اساسی و ارائه پیشنهاد های همکاری کاربردی برای عملیاتی شدن طرح های مختلف افزود:  این پیشنهاد های همکاری براساس اسناد کمیته کارشناسان تهیه و تدوین شده است که امیدواریم در پایان دو روز کاری کمیته مشترک، راهکارهای مناسبی را برای  تحقق زمینه های همکاری های مشترک  در زمینه های مختلف را ارائه دهد.

وی در خصوص موارد همکاری های مشترک نیز اظهار داشت: یادداشت تفاهم  همکاری مشترک توافقنامه همکاری برای تاسیس کمیسیون مشترک،  کشاورزی و دامداری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر، حمایت متقابل از سرمایه گذاری  مشترک، موافقتنامه بازرگانی، آموزش فنی و حرفه ای، کنسولی و لغو رویداد از محورهای عمده همکاری مشترک در این نشست است.

گفتنی است: در پایان این جلسه سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از تمامی اعضا و نمایندگان دستگاه های دولتی و خصوص ایرانی و بروندیایی، کاردار جمهوری بروندی در تهران، نمایندگان وزارت امور خارجه و همکاران و مترجمان که نقش مهمی در برگزاری هر چه بهتر کمیسیون مشترک دارند اظهار امیدواری کرد که نتایج حاصله نقطه عطفی در توسعه مناسبات منطقه ای و جهانی دو کشور را در قاره آفریقا فراهم کند./ز

برچسب ها: خارجی ، جمهنوری ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار