به گزارش
گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "بهرام عظیمی" استانداردسازی تولیدات ایرانی گیم را برای حضور موفق در بازار داخلی و خارجی ضروری خواند و افزود: علاقه مندان به بازی های رایانه ای از بازی های به روزکه در دنیا مورد استقبال قرار گرفته اند، استفاده می کنند.
به عقیده وی، بازی های رایانه ای که منتقل کننده حس مورد نظر مخاطبان باشند بیشتر از سوی کاربران مورد استقبال قرار می گیرد .
عظیمی تنوع در تولید بازی های رایانه ای را برای استاندارسازی در عرصه گیم اساسی دانست و ادامه داد : در طی 20سال که از تولید بازی رایانه ای می گذرد تنوع در تولید از مهمترین عوامل جذب کاربران گیم بوده به طوری که در سالهای اخیر تعداد بازیکنان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است .
این کارگردان عرصه انیمیشن با بیان اینکه فعالیت حرفه ای گیم کشور از 10 سال پیش آغاز شده است ،گفت: در این سالها تیم های مختلفی برای تولید بازی رایانه ای ایرانی فعالیت داشته اند که خوشبختانه موفقیت های قابل توجهی نیز به دست آورده اند . البته باید در نظر داشت که فعالیت حرفه ای و هدفند در این حوزه در سالهای اخیر شکل گرفته است .
عظیمی به مقایسه ساخت انیمیشن و بازی رایانه ای پرداخت و ادامه داد : از تولید انیمشن در کشور حدود 50سال می گذرد اما هنوز برای رقابت با تولیدات مشابه خارجی راه فراوانی را باید طی کنیم.
وی توضیح داد: با توجه به تولید بازی رایانه ای در چند سال اخیر موفیت های خوبی را در زمینه تولید آثار فاخرگیم در بازارهای بین المللی داشته ایم ./ح