براي دومين بار طي 3 سال گذشته، ظرفيت اسمي تخليه و بارگيري مواد معدني منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس شكسته شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا» از «ايميدرو»، مسعود هنديان مدير عامل اين منطقه با بيان اين مطلب گفت: به رغم تحريم ها در سال 91 - كه به سال توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني بود- تخليه و بارگيري مواد معدني از 6 ميليون تن تعيين شده توسط كارخانه سازنده، به رقم 6 ميليون و 159 هزار و 700 تن رسيد.
وي افزود: از ميزان محصول تخليه و بارگيري شده، 48درصد صادرات شده و 9/51 درصد نيز به شركت هاي فولاد سازي مستقر در منطقه ارسال شده است. 
هنديان تصريح كرد: در اين ميان، نسبت به سال 90، ميزان صادرات 4 درصد و تامين خوراك كارخانجات مستقر در منطقه، 78 درصد افزايش داشته است. هنديان موفقيت در كار گروه مهندسي معكوس در بومي سازي قطعات، تعمير، نگهداري و استفاده بهينه از تجهيزات و قطعات، ايجاد انگيزه براي پذيرش مسئوليت با شاخص شايستگي، وحدت، همدلي و تكيه بر منابع انساني و مشاركت كاركنان در ايجاد رفتار سازماني را از عوامل موفقيت در همه زمينه ها برشمرد.
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با اشاره به اينكه رويكرد خانواده بزرگ اين منطقه در سال جديد با سر لوحه قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب- كه سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده- هدف گذاري شده است، گفت: به همين منظور، برنامه ها بر مبناي افزايش توليدات، افزايش صادرات غير نفتي، توسعه و تامين زير ساخت ها، بومي سازي تكنولوژي هاي موجود و نيز افزايش شاخص هاي بهداشتي، ايمني، محيط زيست و سلامت براي كاركنان با محوريت توسعه پايدار براي منطقه تعيين شده است./س
برچسب ها: مواد ، معدنی ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار