دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی گفت : خدمات این ستاد در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 200 درصد افزایش داشته است.


 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علی مومنیˈ  در نشستی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مشهد افزود:نوروز امسال علاوه بر افزایش خدمات در تمام بخشها، توزیع مناسب سفر در بین همه شهرهای استان را نیز شاهد بودیم.

 

وی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال با هدف معرفی همه جاذبه های تاریخی و گردشگری خراسان رضوی، تلاش مضاعفی در بخش توزیع اقلام و بسته های فرهنگی بین زائران و مسافران نوروزی انجام گرفت و در این راستا یک میلیون و 300 هزار بسته فرهنگی در قالب بروشور بین گردشگران در سراسر استان توزیع شد.

 

مومنی افزود: توزیع اقلام فرهنگی در بین گردشگران و زائران نوروزی این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 92 درصد افزایش داشت.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نوروز امسال در بخش راه اندازی غرفه های صنایع دستی در نقاط توریستی و تاریخی استان نیز در مقایسه با نوروز سال گذشته 42 درصد افزایش وجود داشت.

 

مومنی افزود: راه اندازی 269 غرفه صنایع دستی در خراسان رضوی طی نوروز امسال فرصت مطلوبی برای معرفی صنایع دستی استان در جشنواره ˈصدای بهارˈ و همچنین معرفی صنعتگران برای کسب درآمد و پیدا کردن بازار برای محصولات آنان بود.

 

وی اظهار داشت: در بخش نظارت بر ارائه خدمات به زائران و مسافران خراسان رضوی نیز رشد قابل توجهی در تعداد تیم ها و بازدیدها در مقایسه با نوروز سال گذشته داشته ایم.

 

او افزود: در نوروز امسال بیش از دو هزار و 500 بازدید از حوزه های خدماتی مربوط به زائران و گردشگران خراسان رضوی توسط تیم های ستاد تسهیلات زائران استان انجام گرفت.

 

وی اظهار داشت: در این مدت حوزه نظارتی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی تلاش کرد در کنار تذکرات، توصیه ها و پلمپ واحدهای خدماتی متخلف، تشویق واحدهای خدماتی را که عملکرد مطلوبی داشتند مورد توجه بیشتر قرار دهد به طوری که تشویق واحدها در مقایسه با نوروز سال گذشته 15 درصد افزایش داشت.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نوروز امسال شاهد حضور باشکوه و کم نظیر گردشگران در موزه ها، محوطه ها و اماکن تاریخی استان بودیم به طوری که بازدید گردشگران از این اماکن در مقایسه با نوروز سال گذشته 70 درصد افزایش یافت.

 

مومنی افزود: همچنین نوروز امسال زمان بازدید از موزه ها و اماکن و محوطه های تاریخی خراسان رضوی در مقایسه با نوروز سال گذشته 30 دقیقه افزایش یافته بود./ع

برچسب ها: افزایش ، خدمات ، نوروز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.