رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: براساس غربالگری های صورت گرفته، سه درصد جمعیت این استان که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند، شناسایی شده اند.

دکتر رضا ایمانی در نشست مطبوعاتی با رسانه های استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته سلامت، یکی از دلایل مهم شیوع بیماری فشار خون بالا در این استان را، ارتفاع زیاد از سطح دریا عنوان کرد.
وی افزود: فشارخون بالا یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در دنیا و کشور است، که باعث بروز بیماری های کلیوی، سکته های قلبی و مغزی در مبتلایان می شود و باید نسبت به پیشگیری و درمان بیماری، اقدامات به موقع صورت گیرد.
ایمانی تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت از 17 تا 24 فروردین ماه، فشار خون افراد در مراکز بهداشتی و درمانی این استان به صورت رایگان اندازه گیری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری افزود: طی این هفته، در قالب برنامه های ویژه، آموزش های لازم برای اندازه گیری فشارخون، ر‍ژ‍یم غذایی مناسب و اجتناب از سوء مصرف دخانیات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون به اقشار مختلف آموزش داده می شود.
در این نشست، فشار خون خبرنگاران توسط یکی از پزشکان مرکز بهداشت اندازه گیری شد.
سازمان جهانی بهداشت هر ساله با توجه به شیوع بیماری ها، شعاری را در هفته سلامت مطرح می کند که امسال با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر، شعار فشارخون را جدی بگیرید، انتخاب شده است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.