استاندار آذربایجان شرقی بر گسترش همکاری بخش های خصوصی دو استان آذربایجان شرقی و ارزروم تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد علیرضابیگی در دیدار با استاندار ارزروم ترکیه، با بیان این مطلب، هدف از سفر خود به استان ارزروم را پیگیری تفاهم نامه های منعقده خواند و گفت: تفاهم نامه هایی که پیشتر بین دو استان منعقد شده است، باید مورد مرور و بررسی قرار گیرد تا میزان موفقیت ها و دستاوردهای آن، ارزیابی شده و موضوعات باقی مانده پیگیری شود.

وی افزود: اعتقاد ما این است که دو استان باید با برطرف کردن آن چه که در مسیر گسترش همکاری های دو جانبه قرار دارد، زمینه آشنایی و ارتباط بخش خصوصی دو طرف را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت خواهرخواندگی دو استان آذربایجان شرقی و ارزروم خاطرنشان کرد: استان ارزروم به واسطه جایگاه ویژه خود در استان های آناتولی شرقی، به عنوان محور ارتباط و همکاری های فی ما بین دو استان مطرح بوده و نقش موثری در توسعه تعامل دو کشور خواهد داشت.

علیرضابیگی همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو استان گفت: علاوه بر موضوعات اقتصادی، بررسی موضوعات فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی و گردشگری، از دیگر حوزه های مستعد جهت گسترش همکاری دو استان به شمار می رود.

همچنین در این دیدار، جمعی از فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی نیز به ارائه راهکارها و دیدگاه های خود جهت افزایش تعامل دو طرفه پرداختند. /ع

برچسب ها: گسترش ، همکاری ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.