معاون رئيس جمهور گفت: جشنواره بين المللي زيارت ظرف يك ماه آينده در مشهد برگزار مي شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمد شريف ملك زاده، شنبه شب در مراسم تجليل از خادمان ستاد تسهيلات زائران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: جشنواره بين المللي زيارت ظرف يك ماه آينده با كمك استاندار قم، فارس، شيراز و خراسان رضوي در مشهد برگزار مي شود.

معاون رئيس جمهور با اشاره به ستاد تسهيلات زائران و نقش آفريني دستگاه ها بيان كرد: آستان قدس رضوي بايد درگير ستاد تسهيلات زائران شود زيرا اين ستاد متعلق به زائرين و خادمان است و خدمت به زائر خود جايگاه والا و مقدسي دارد.

ملك زاده افزود: هر اقدامي كه لازم است بايد براي مشهد و زائران امام رضا (ع) انجام شود زيرا اين شهر پايتخت معنوي و مركز زيارت در كشور محسوب مي شود.

ميزان سفرهاي نوروزي كاهش نداشت

وي در خصوص شبكه هاي ضد انقلاب و تلاش آنان براي نشان دادن كاهش آمار مسافران نوروزي بيان كرد: قبل از آغاز سال جديد گزارش هايي به دست ما رسيد كه در اين گزارشها برخي شبكه هاي ضد انقلاب و معاند با نظام اسلامي مدعي شدند امسال هيچ كس سفر نكرده و ميزان مسافرت ها با كاهش 40 تا 60 درصدي انجام شده است.

معاون رئيس جمهور گفت: اما امسال مردم به دليل بيعت با آرمان هاي مقام معظم رهبري و خون پاك شهدا نشان دادند كه هيچ گاه از مسير حمايت از انقلاب دست برنخواهند داشت و اين امر در حالي است كه ميزان سفرها نيز كاهشي نداشته است.

ملك زاده تاكيد كرد: سال جاري با رشد چشم گير سفر و گردشگري مواجه شديم و مردم ايران اسلامي به معاندان و عناصر ضد انقلاب و دروغ پراكنان خنديدند.

رشد 45 درصدي در حوزه مراكز اقامتي

وي از رشد 45 درصدي در حوزه مراكز اقامتي خبر داد و افزود: سال جاري تمامي دستگاه ها برنامه ريزي و تلاش كردند تا با رشد 45 درصدي در حوزه اسكان و مراكز اقامتي مواجه شويم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اظهار كرد: همچنين امسال 46.5 درصد بازديد از موزه ها صورت گرفته است.

ملك زاده با اشاره به تغيير نكردن نرخ مراكز اقامتي استان در ايام تعطيلات نوروزي گفت: امسال مراكز اقامتي نرخ خود را افزايش ندادند و حتي هتل و واحدهاي اقامتي اين استان بين 10 تا 20 درصد نرخ خود را كاهش دادند.

اقدامات ستاد تسهيلات زائران به ايام نوروز معطوف نشود

وي بيان كرد: در اين استان بايد مديريت خوب و عالي خدمت رساني به زائران ثبت و ضبط شود چرا كه 11 ميليون نفر زائر و 17 ميليون تشرف براي پايتخت معنوي كم نيست.

معاون رئيس جمهور تاكيد كرد: با وجود تمام تلاش هاي صورت گرفته و خدمت رساني مطلوب به زائران اما هنوز هم نيازمند كار و اقدامات بيشتري دراين حوزه هستيم و اين فعاليت ها توسط دستگاه هاي مختلف و ستاد تسهيلات زائران نيز نبايد تنها معطوف به ايام نوروز شود./ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.