يک کارشناس عالي علوم دفاعي استراتژيک گفت: تحميل گرسنگي عليه کره شمالي و تخريب اقتصادي آن، از سوي آمريکا جنايتي در حد به‌کارگيري سلاح هسته اي است.

"محمدحسن قديري ابيانه" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه آمريکا با هدف ايجاد قحطي در کره شمالي و تسليم کردن اين کشور در مقابل خواسته‌هاي ظالمانه‌اش به افزايش فشار و اعمال تحريم در کره اقدام کرده است، گفت: در حالي‌که آمريکا همواره بر روند افزايشي تحريم و فشار خود مي‌افزايد اما کره شمالي هيچ‌گاه تسليم خواسته‌هاي غيرمعقولانه اين کشور نخواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه کره شمالي هيچ‌گاه استقلال کشورش را براي آمريکا فدا نخواهد کرد، ادامه داد: عکس‌العمل کره شمالي در برابر زورگويي‌هاي آمريکا در آينده مي‌تواند چيزي فراتر از پيش‌بيني اين کشور  باشد.

قديري ابيانه با اشاره به پايگاه‌هاي هسته‌اي و اتمي آمريکا، تصريح کرد: درحالي‌که تسليحات هسته‌اي آمريکا مي‌تواند به نابودي کره شمالي و حتي کره زمين منجر شود اما اگر کره شمالي تصميم به جنگ با اين کشور بگيرد به طور قطع آمريکا نيز از چنين رويارويي زيان خواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه چنانچه کره شمالي به استفاده از سلاح هسته‌اي در رويارويي با آمريکا اقدام کند، مقصر اصلي آن کسي جز آمريکا نخواهد بود، اظهار داشت: استفاده از سلاح اتمي توسط کره شمالي عليه آمريکا و متحدان غربي‌اش يا آمريکا عليه کره شمالي از سويي موجب ايجاد موج فراگير جهاني براي خلع سلاح هسته‌اي در جهان شده و از سوي ديگر بهانه‌تراشي آمريکا براي کمرنگ نشان دادن توطئه‌هاي اين کشور عليه ساير کشورها به بهانه مقابله با سلاح هسته‌اي پديد مي‌آورد.

قديري ابيانه تصريح کرد: مجامع جهاني بايد ضمن دعوت از کره شمالي براي خويشتن‌داري، خواستار خلع سلاح هسته‌اي آمريکا و پايان تحريم‌ها و جنايات عليه کره‌ شمالي باشند.

اين کارشناس عالي علوم دفاعي استرات‍ژيک در پايان آمريکايي‌ها با توطئه‌چيني عليه کشورهاي مستقل به دنبال سلطه‌گري عليه آن کشورها است به بحران عميق اقتصادي اين کشور اشاره و خاطر نشان کرد: آغاز جنگ هسته‌اي ميان کره شمالي و آمريکا از سوي هريک از آنها موقعيت جهاني اين کشور را وارد فاز جديدي خواهد کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار