همزمان با آغاز هفته سلامت در سراسر کشور نخستین کلینیک تخصصی اندازه گیری فشار خون در زاهدان افتتاح شد.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر هدف از راه اندازی این مرکز را پیشگیری اسیب های ناشی از بیماری فشار خون و حمایت از افراد مبتلا به این عارضه عنوان کرد.

حمید محمدی گفت: با راه اندازی این کلینیک تخصصی در بیمارستان های بوعلی و خاتم الانبیاء زاهدان از این پس بیماران مبتلا به عارضه فشار خون تحت مراقبت های تخصصی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ویزیت افراد دچار عارضه فشار خون و دارای فرم ارجاع در این کلینیک رایگان بوده و تمامی ازمایش ها، نوع بیماری و طول درمان  بیماران در دفترچه «خود مراقبتی» که به آنها اعطا می شود ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: فشار خون یک بیماری ناشی از رفتارهای روزمره عموم مردم و ناشی از زندگی ماشینی است که توجه به این بیماری بسیار مهم و کنترل آن یک ضرورت به شمارمی آید.

محمدی با بیان اینکه خانواده نقش مهمی در ابتلا افراد به این بیماری دارند ادامه داد: کنترل این بیماری نیازمند فرهنگ سازی و تغییر بسیاری از عادات و رفتارها در زندگی روزمره می باشد که شروع این تغییرات و اصلاح رفتارها تنها از طریق خانواده ها امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه از عارضه فشار خون به عنوان بیماری خاموش یاد می شود افزود: این بیماری باعث ایجاد انواع مشکلات قلبی، عروقی و سکته های مغزی می شود که در سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین علت مرگ و میر در بیماری های قلبی و عروقی شناخته شده است./ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.