26 میلیون نفر مسافر در ایام نوروز وارد استان اصفهان شدند که نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته و از این تعداد قریب به 5 میلیون نفر در استان اصفهان اقامت نوروزی داشتند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا ذاکر اصفهانی در آیین تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اصفهان اظهار کرد: امروزه توسعه گردشگری بیش از گذشته دارای اهمیت بوده و این به دلیل وجود ظرفیت‌های خوب در استان اصفهان از نظر اقتصادی و فرهنگی و تاریخی است.

وی افزود: مسئولان گردشگری باید علاوه بر توجه به جذب گردشگر خارجی، برای دانش آموزان و جوانان نیز شرایط شناخت هویت فرهنگی و اماکن تاریخی را فراهم کنند، چرا که یکی از راه های تبلیغ در این حوزه آشنایی دانش آموزان با این آثار تاریخی است.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: ورود گردشگر به اصفهان از روز 25 اسفندماه تا 16 فروردین ماه بالغ بر 26 میلیون نفر بوده که نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توزیع متوازن مسافران در شهرستان‌ها، ادامه داد: بازدید از بنای تاریخی و ارزشی روستاهای و شهرهای اطراف استان دارای اهمیت است.

ذاکر اصفهانی گفت: قریب به 5 میلیون نفر در استان اصفهان اقامت نوروزی داشتند که نسبت به سال گذشته شاهد 10 درصد افزایش بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از نیم میلیون نفر از اماکن تاریخی اصفهان بازدید داشتند که به نسبت سال قبل با 10 درصد افزایش بازدیدکننده مواجه بوده‌ایم.

استاندار اصفهان افزود: آنچه حائز اهمیت است ضریب ماندگاری مسافران در استان بوده که امسال محقق شده و استان اصفهان جزو پنج شهر نخست کشور از نظر اقامت شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های  شاخص و استفاده از تجربیات گذشته و شناسایی روستاهای هدف گردشگری گفت: برخی از شهرستان‌های استان دارای چندین قومیت هستند که فرهنگ، آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌هایی برای آشنایی سایر قومیت‌ها دارند.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه جاذبه های زیبای جغرافیایی زمینه ژئوتوریسم را فراهم می‌کند، تصریح کرد: هفت کمپ گردشگری روستایی در محل ورودی شهر اصفهان با ایجاد چادرهای عشایر، غذا و صنایع دستی شکل گرفت که مورد استقبال مسافران قرار گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد بسترهای مطلوب خدماتی و رفاهی برای مسافران بسیار پرهزینه است، گفت: می‌توان با مشارکت بخش خصوصی و قیمت مناسب از این فرصت‌ها نهایت استفاده را داشت.

استاندار اصفهان به توزیع 30 هزار نقشه گردشگری روستایی و سامانه مجازی اطلاع رسانی روستایی اشاره و اظهار کرد: ایجاد خانه روستایی، توزیع برنامه های بومی و محلی، تئاتر، نقالی و برنامه ویژه کودکان و راهیان نور از اقدامات خوب در نوروزی سال جاری در اصفهان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر چند سایت اطلاع رسانی گردشگری در استان در دست اقدام بوده و چند سایت نیز در حال تکمیل نهایی است.

ذاکر اصفهان همچنین به چند چالش مهم استان در حوزه گردشگری پرداخت و افزود: جاده‌ها و نقاط حادثه خیز یکی از این چالش‌ها است که در همین راستا یک سال پیش تمامی راه‌ها شناسایی و در شورای عمران به تصویب رسیده که در این مصوبات، مقرر شده برای افزایش گردشگران در مسیرهای جاده ای، جاده های مناسبی  را برای مسیر گردشگری ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان بیشترین راه‌ها، بزرگراه‌ها و مسیرها را در کشور دارد و رانندگی در این مسیرها بیش از سایر مسیرهای کشور است.

استاندار اصفهان گفت: طبق منابع رسمی استان خراسان رضوی، مازندران، بندرعباس، اصفهان و گیلان بیشتر گردشگر را در کشور داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی جاده‌های استان با افزایش حجم تردد در نوروز رو به رو بوده است، به آمار تصادفات استانی در نوروز اشاره کرد و گفت: نامه‌ای از سوی معاون سیاسی، امنیتی استاندار برای مدیر کل سیاسی نوشته شده است که صحت این قضیه بررسی شود و دلیل تلفات و تصادف مورد بررسی و پیشگیری قرار گیرد.

ذاکر اصفهانی افزود: در نهایت چند جلسه در شورای تأمین استان برگزار شد و 60 دستگاه اتومبیل در اختیار پلیس نوروزی قرار گرفت./ج1

برچسب ها: اصفهان ، مسافر ، گردشگر ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.