موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب خاطرات حاج هاشم امانی به قلم عبدالله علی آبادی درون کلا را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب خاطرات حاج هاشم امانی به قلم عبدالله علی آبادی درون کلا را منتشر کرد.

در این کتاب آمده است:

انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب‌هایی است که در دوران معاصر نام خود را در جهان به ثبت رساند. این انقلاب که در نوع خود منحصربه فرد است ، تئوری های تمام نظریه پردازان را در خصوص دلایل ایجاد یک انقلاب به چالش کشاند و توجه همگان را به درک بیشتر ماهیت آن معطوف کرد.
 
برای رسیدن به دلایل ایجاد هر انقلابی بررسی و فهم همه جانبه رویدادها و پدیده‌های آن انقلاب لازم است و یکی از راه‌های آن ثبت خاطرات و بررسی افکار و اعمال افرادی است که در متن حادثه بودند.
 
پدر امانی‌ها، حاج احمد امانی همدانی که فرد روحانی و در حد اجتهاد بود، در دوره رضاشاه به علت مقاومت در برابر اقدامات ضدمذهبی وی مجبور به خلع لباس شد.وی که در بازار به امانت فروشی اشتغال داشت، به رغم تمام فسادها و بی بندوباری های محیط خانه و خانواده اش، همه سعی و کوشش خود را صرف اعتلای فرهنگ اسلام در خانه و خانواده و پایبندی فرزندان به مسائل مذهبی کرد.
 
نتیجه این تربیت صحیح، همراهی پسران وی با گروه های مبارز دینی پس از سقوط رضاشاه مانند جمعیت فدائیان اسلام، مجمع مسلمانان مجاهد که با آیت الله کاشانی همکاری می کرد و گروه شیعیان بود.
 
با آغاز نهضت امام خمینی(ره)، ایشان به فعالیت در هیات‌های موتلفه اسلامی مشغول شدند.

حضور هم زمان سه نفر از پسران حاج احمد امانی در کادر مرکزی هیات موتلفه، اهمیت بررسی و ثبت خاطرات یک یک اعضای این خانواده را در مبارزات علیه رژیم بیشتر می نمایاند. حاج هاشم امانی یکی از اشخاصی بود که به عنوان یک بازاری مذهبی در مبارزات سیاسی و مسلحانه علیه رژیم پهلوی فعالیت داشت.
 
کتاب خاطرات حاج هاشم امانی در 328 صفحه و با قیمت 83 هزار ریال و شمارگان دو هزار نسخه به بازار کتاب عرضه شد.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: حاج هاشم ، امانی ، پسران ، نسخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار