نماينده ويژه رييس جمهوري و رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشديد مبارزه با اخلال‌گران اقتصادي، قاچاقچيان کالا و ارز در سال جاري در کشور خبر داد.

 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "فداحسين مالکي" عصر روز شنبه در جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گيلان اظهار داشت: ابزارهاي قانوني مبارزه با برهم‌زنندگان توليد و سرمايه‌گذاري‌هاي ملي به کار گرفته مي‌شود.
 
وي با اشاره به تأکيد رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: عمل به دستورات معظم له و حفظ بيت‌المال، مهم‌ترين هدف اعضاي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
 
رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات انجام شده براي مبارزه با قاچاق ادامه داد: ايجاد طرح جامع سامانه‌اي در گمرکات و بانک مرکزي از جمله اين اقدامات است.
 
به گفته مالکي؛ اجراي اين طرح علاوه بر برقراري نظم و انضباط اقتصادي، از قاچاق کالا و ارز در حريم پاک اقتصاد کشور جلوگيري مي‌کند.
 
وي توجه به رونق صادرات و واردات و استفاده از ظرفيت‌هاي خدادادي موجود را از ديگر راهکارهاي افزايش توليد داخلي و پيشگيري از قاچاق عنوان کرد.
 
رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح شبنم را از ديگر اقدامات انجام گرفته در جهت حمايت از توليد داخلي، افزايش صادرات و نظارت مردم بر توليد‌کنندگان دانست و تصريح کرد: فرهنگ‌سازي و کمک به اجراي هرچه بهتر اين طرح، در دستيابي به اهداف تعيين شده نقش بسزايي دارد.
 
وي در ادامه سخنانش از تصويب قانون جديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آينده‌اي نزديک خبر داد و گفت: حمايت از سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي با ساز و کارهاي قانوني، از مهم‌ترين موضوعات مطرح شده در اين قانون است.
 
مالکي پيشگيري را از مهم‌ترين اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ذکر و بيان کرد: اين مهم با نظم و انضباط اقتصادي و اعمال راهکارهاي قانوني محقق مي‌شود.
 
استاندار گيلان نيز در ادامه اين جلسه، مبارزه با قاچاق را فرصتي براي رونق صنايع از دست‌رفته عنوان و اظهار کرد: بسياري از مشکلات موجود در صنايع گيلان اعم از ريسندگي و بافندگي و ابريشم، به واسطه قاچاق ايجاد شده است.
 
کيهان هاشم‌نيا ادامه داد: رفع مشکلات موجود در اين صنايع از طريق مبارزه با قاچاق کالا و ارز محقق مي‌شود.
 
استاندار گيلان استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در استان را نيازمند توجه ويژه اقتصادي دانست و اضافه کرد: تسهيل صادرات و واردات در مسير قانوني، تجهيز مبادي ورودي و خروجي به تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و تفويض اختيار راهکارهاي لازم براي استفاده از ظرفيت‌هاي موجود و پيشگيري از قاچاق است.
 
بر اساس اين خبر به نقل از اقتصاد پنهان، فداحسين مالکي نماينده ويژه رييس جمهوري و رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح روز شنبه نيز از بندر و گمرک انزلي بازديد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قاچاق ، کالا ، ارز ، مالکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار