طبق طرح بسیج سلامت نوروزی که از 1 اسفند تا 16 فروردین ادامه داشت بیش از 78 هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع غذا صورت گرفته است.

مهندس قاسم قنبری مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در طی طرح بسیج سلامت نوروزی که به منظور بازدید و بازرسی از اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی که از 1 اسفند تا 16 فروردین در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفت در کل 78 هزار و 18 مورد بازدید از مراکز و اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و اماکن عمومی صورت گرفت.
 
وی افزود: از کل مراکز بازدید شده 4 هزار و 202 مورد به مراجع غذایی معرفی شده اند، 401 واحد صنفی پلمپ شد و 16 هزار و 558 مورد کارت معاینه پزشکی صادر گردید.
 
قنبری با بیان اینکه 762 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و هزار و 967 مورد نمونه ی میکروبی آب آشامیدنی در طی طرح انجام شد عنوان کرد: 24 هزار و 760 مورد هم کلر سنجی از آب آشامیدنی صورت گرفت همچنین 30 مورد نمونه برداری از آجیل و خشکبار توسط بازرسین به عمل آمد که هیچ کدام از نمونه ها آلوده به سم آفلاتوکسین نبوده اند.
 
قنبری اظهار داشت: میانگین تعداد اکیپ ها در هر روز طرح در دو نوبت صبح و بعدازظهر 169 مورد بوده است باید توجه داشت که بیشترین تخلف در اماکن پلمپ شده عدم رعایت بهداشت فردی، نداشتن کارت بهداشت و مشکلات فضای فیزیکی بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: هنوز نتایج کامل نمونه برداری ها اعلام نشده ولی تا امروز از کل موارد نمونه برداری 101 مورد نمونه ها مطلوب و 86 مورد نامطلوب اعلام شده است./ع2
برچسب ها: بهداشت ، غذا ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار