شهردار منطقه 20 تهران از حضور گسترده شهروندان تهرانی در تورهای گردشگری شهرری با محوریت معرفی آثار تاریخی ومذهبی منطقه 20 و محدوده حریم شهرری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 20 تهران ، عظیم بابایی وجود موقعیت های گردشگری و طبیعت گردی را از امتیازات ویژه و خاص محدوده حریم شهرری برشمرد و گفت: باتوجه به موقعیت های متنوع تاریخی و مذهبی در این منطقه، تورهای گردشگری ایام نوروز 92 با دو مسیر متفاوت اعم از ری گردی و حسن آباد گردی انجام شد. 
بابایی تصریح کرد: حسن آباد در محدوده حریم شهرری قرار گرفته است که گردشگران با استفاده از تور گردشگری حسن آباد گردی از موقعیت های تاریخی و مذهبی کاروانسرای کنارگرد، یخچال کلین، بقعه شیخ کلینی، آب انبار آراد، بقعه بی بی هاجر خاتون و شهرک سینمایی حضرت یوسف(ع) بازدید کردند.
وی چشمه علی، برج طغرل، گورستان ابن بابویه، آرامگاه شیخ صدوق و مشاهیر مدفون، آتشکده ری، برج نقاره خانه و مرکز ری شناسی را نیز از موقعیت های تاریخی و مذهبی مسیر ری گردی برشمرد. 
بابایی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 علاوه بر طرح گردشگری این منطقه، از طریق تورهای تهران گردی  که برای مناطق یک، 12 و 20 برنامه ریزی شده بود نیز میزبان گردشگران نوروزی بوده است خاطرنشان کرد: 5 هزار و 250 نفر از شهروندان تهرانی مستقیما در طرح گردشگری منطقه 20 و بیش از 34 هزار نفر نیز از طریق تورهای گردشگری شهرداری تهران و مراکز دیگر از آثار تاریخی و مذهبی شهرری بازدید کردند.
شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه این منطقه بیشترین حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده است افزود: استفاده از جاذبه های گردشگری در قالب تورهای طبیعت گردی در روستاهای واقع در محدوده حریم از جمله برنامه هایی است که در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است./ف
برچسب ها: تور ، شهرری ، آثار ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار