مهمترین عناوین روز گذشته بین الملل به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛

سخنگوي کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در آلماتي در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد اميدوار است که نتايج مثبتي از مذاکرات آلماتي حاصل شود.
"ولادمیر پوتین" با درخواست برای توقف حمایت تسلیحاتی از مخالفان سوریه، خواستار عمل به قانون بین‌المللی شد که بر اساس آن دادن سلاح به گروه‌های خرابکار ممنوع است.
اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل واتحاديه عرب در امورسوريه پيشنهادات جديدي در مورد بحران سوريه بيان كرد.
خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌‌های منابع صنعت نفت گزارش داده است که صادرات نفت ایران در ماه آوریل نسبت به ماه قبل افزایش خواهد یافت و به بالای یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
رسانه‌هاي غربي طي دو روز اخير در گزارش‌هاي خبري خود بطور مشترك و با برنامه ريزي از پيش انجام شده سعي نمودند تا روند مذاكرات موفقيت آميز هسته‌اي كشورمان با قدرتهاي جهاني را مأيوس کننده جلوه دهند.
نشست هسته اي ايران و گروه 1+5 از روز گذشته در آلماتي قزاقستان آغاز شده و امروز روز دوم آن، در حال برگزاري است.
موسسه فدرال بیمه پس اندازهای بانکی آمریکا اعلام کرد، مقام های قانونی آمریکا روز جمعه گلد کانیون بانک در ایالت آریزونا را تعطیل کردند تا تعداد بانک های ورشکسته آمریکا در سال 2013 به بیش از 5 مورد برسد.
يك منبع آگاه ديپلماتيك ايراني در آلماتي هرگونه تعليق موقت غني سازي 20 درصدي را از سوي كشورمان تكذيب كرد.
"ويليام گرين ميلر" و "سيد حسين موسويان" مذاكره كننده پيشين هسته اي كشورمان در مقاله جديد خود تحت عنوان "مذاكرات هسته اي ايران: ديپلماسي شهروندي اعتمادساز خواهد بود" ضمن ارائه پيشنهاداتي از دو طرف ايران و آمريكا خواسته اند تا زمينه هاي لازم براي ايجاد اعتماد متقابل را فراهم آورند.
مجتبي اماني رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره واكنش خود را نسبت به حمله گروهي از سلفي ها به مقر حفاظت منافع را اظهار داشت.
ايران در دور دوم مذاکرات منتظر پاسخ گروه 1+5 درباره پيشنهادهايي است که روز گذشته به اين گروه ارائه داده است.
دور سوم مذاکرات لحظاتي پيش پس از دو ساعت و نيم به پايان رسيد و توافق شد دور بعدي تا ساعاتي ديگر برگزار شود.
رسانه هاي مصري از فرود اضطراري هواپيماي حامل مسافران ايراني در فرودگاه شهر قاهره خبر دادند.
ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد هيچ ديداري بين نمايندگان ايران وآمريكا در حاشيه مذاكرات آلماتي 2برگزار نخواهد شد.
مصر وابستگي قايق توقيف شده در اين كشور را به ايران تكذيب كرد.
برلين اعلام کرد سفارت آلمان در کره شمالي در حال حاضر به فعاليت خود ادامه مي دهد.
روزنامه "هندو" چاپ دهلي نو امروز با انتشار گزارشي با اذعان به "مثبت" بودن روند مذاكرات هسته اي جاري در آلماتي خاطر نشان ساخت كه نمايندگان هسته اي جمهوري اسلامي ايران بر لزوم پذيرش حق غني سازي اورانيوم ايران از سوي كشورهاي غربي تاكيد كرده اند.
تمام سلام با يکصد و بيست و چهار راي مامور تشکيل کابينه لبنان شد .
"الكساندر كراسنوف" رييس بخش ماموريت هاي فضايي سفينه هاي سرنشين دار روسيه (روس كوسموس) اظهار داشته كه تا پايان دهه پيش رو تنها كشور روسيه قادر خواهد بود تا سفينه هاي سرنشين دار را به فضا ارسال نمايد و آمريكا بدليل معضلات اقتصادي قادر به اين كار نخواهد بود.
در درگيري هاي قاهره هشت نفر کشته و 20 تن زخمي شدند .
"وائل قندیل" نویسنده و پژوهشگر مصر در مطلبی در روزنامه "الشروق" تحت عنوان «چرا براي ايران حرام است... براي صهيونيست ها حلال؟» از ادعاهای مطرح شده از سوی برخی جریانها در این کشور برای جلوگیری از سفر گردشگران ایرانی به مصر و ارتقای روابط دو کشور، و در عین حال ادامه سفر صهیونیست‌ها به مصر انتقاد کرد.
دور چهارم مذاکرات ايران و گروه پنج به علاوه يک آغاز شد .
امروز سايت "ويكي ليكس" برنامه انتخاباتي "جوليان آسانژ" موسس اين وب سايت افشاگر را براي شركت در انتخابات استراليا منتشر كرده است.
دولت انگليس با اعلام اينکه معتقد است تروريست ها در مراحل نهايي توطئه چيني براي حملات در سومالي هستند، از اتباع خود خواست از اين کشور خارج شوند.
کاهش هزينه هاي دولتي و افزايش ماليات به منظور کاهش بدهي هاي دولت به همراه افزايش بيکاري در اکثر کشورهاي عضو منطقه يورو، وضع اقتصاد ناحيه پولي يورو را وخيم کرده است.
فرستاده سازمان ملل متحد به سوريه عازم بيروت پايتخت لبنان شد.
منبع آگاه مرتبط با تيم مذاکره کننده ايراني اعلام کرد: ايران پيشنهادهاي خود را براي برداشتن گام هاي مشترک با جزئيات کامل ارائه کرد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار