رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: ضریب اشغال هتل ها در ایام نوروز 80 درصد بوده است.محمد قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ضریب اشغال هتل ها در ایام نوروز 80 درصد بوده و نسبت به نوروز سال گذشته 40 درصد ظرفیت هتل‌ها در امسال افزايش داشته است.


 

به گزارش باشگاه خبرنگاران گروه استانها رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی با اشاره به رضایتمندی مردم از هتل های این استان افزود: سال جاری میزان رضایت مردم از هتل های استان بالا بوده و میزان شکایت مردمی نیز نزدیک به صفر بوده است.

افزایش قیمت مراکز اقامتی اعمال می شود 

قانعي در خصوص افزایش نرخ مراکز اقامتی بيان کرد: در نوروز امسال هیچ گونه افزایش نرخی برای واحدهای اقامتی اعمال نشد و حتی تا سقف 10 درصد نیز کاهش یافت اما اکنون بعد از پایان یافتن تعطیلات این افزایش به زودی اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال بازرسی های گسترده ای از مراکز اقامتی صورت گرفت و بازرسان و ناظران هتل‌ها از 27  اسفند ماه روزانه از سه هتل بازدید کردند و با تخلفات به صورت جدی برخورد صورت گرفت.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی افزود: تیم‌های بازرسی در قالب کمیته‌های متخصص با همکاری 14 ارگان نظارت جدی بر هتل‌های استان بر عهده گرفتند و اکنون تعداد بازرسی ها 20 درصد افزایش داشته است.

96 مورد بازرسی و نظارت تخصصی از مراکز اقامتی

قانعي گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روزهای تعطیلات عید 96 مورد بازرسی و نظارت تخصصی از مراکز اقامتی و وضعیت تجهیزات و امکانات بهداشتی واحدها مورد بررسی قرار گرفته است.

وي سپس از استاندارد سازی هتل های استان در اواخر سال گذشته و روزهای آغازین سال جدید خبر داد و افزود: باتوجه به اینکه 95 درصد هتل های این استان در مشهد قرار دارد تاکنون 75 درصد هتل های مشهد استاندارد سازی شده است.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی اظهار کرد: روند استاندارد سازی سایر هتل ها نیز ادامه دارد و تا پایان سال جاری تمام خواهد شد.

ظرفیت کافی برای استقبال از مسافران وجود دارد

قانعي با اشاره به وضعیت هتل های استان بیان کرد: وضعیت هتل های این استان مطلوب است و در روزهای اوج زائرین در تابستان ظرفیت کافی برای پذیرایی و استقبال از زائران و مسافران وجود دارد.

وي تصریح کرد: هتل های استان ظرفیت 175 هزار نفری دارد و سایر مراکز اقامتی مجاز نیز جای کافی برای اسکان مسافرانی که در تابستان یا روزهای بهاری به این شهر می آیند را دارد
./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.