رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از سال 88 تاکنون اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه محقق اردبیلی با رشد 300 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی دیروز در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل افزود: این امر زمینه توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیز دانشکده‌ها را به نحو مطلوب فراهم کرده است به طوریکه ما در برخی از شهرهای استان دانشکده‌های اقماری محقق اردبیلی را توسعه داده و یا در حال راه‌اندازی داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه مادر بوده و با تعامل سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی طرح آمایش و توسعه مراکز دانشگاهی استان تدوین شده است، خاطر نشان کرد: ما بر اساس این طرح آمایش دانشگاهی هدف‌گذاری خودمان را تا افق 1404 و همچنین برنامه‌های پنج ساله تعیین کردیم تا بتوانیم در یک دورخیز واقعی اهداف دانشگاهی را محقق کنیم.

گنجی گفت:‌ پارسال رقمی معادل 600 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در حمایت از طرحهای نیمه‌تمام عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص یافت.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 90 هزار متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی در اختیار این دانشگاه است.

گنجی به مهم‌ترین طرحهای عمرانی در حال احداث اشاره کرد و گفت: کتابخانه مرکزی دانشگاه به همراه دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر و دانشکده ادبیات نمین و همچنین خوابگاه دانشجویان مجرد دانشگاه نمین در اولویت تکمیل است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به اختصاص 35 میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی و درآمد اختصاصی برای حمایت از طرحهای عمرانی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بخش عظیمی از این طرحها تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

گنجی در ادامه توسعه آزمایشگاه‌ها را اولین گام حمایتی از طرحهای تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین نیازمندی دانشکده‌ها با این توسعه و تفویض امکانات آزمایشگاهی برطرف می‌شود/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.