شهردار منطقه 4 گفت: به منظور رفاه حال شهروندان کلانشهر تهران بویژه گردشگران، 1000 هکتار از جنگل های بکر شمال شرق تهران در اراضی تلو آماده سازی و در اختیار عموم قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 4، دکتر حسن کریمیان شهردار منطقه 4 با اعلام این خبر تصریح کرد: در راستای توسعه مراکز تفریحی، گردشگری و رفاهی کلانشهر تهران و ایجاد بستر لازم برای استفاده بهینه عمومی شهروندان از فضاهای بکر و جلوگیری از تصاحب این زمین ها توسط زمین خواران، اراضی 1000 هکتاری جنگل تلو افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه منطقه 4 تهران دارای پتانسیل های بالایی در حوزه تفریحی و گردشگری است افزود: منطقه 4 تهران با مساحتی در حدود 100 کیلومتر مربع حریم و 60 کیلومتر مربع در درون، این فرصت را فراهم می کند تا بتوان اقدامات زیرساختی را در حوزه تفریحی و گردشگری در بزرگترین منطقه تهران گسترش داد.
کریمیان بهره برداری از فاز نخست باغ پرندگان را یکی دیگر از اقدامات مهم و قابل اهمیت عنوان کرد و گفت: پروژه 22 هکتاری باغ پرندگان نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های زیرساختی منطقه 4، اواخر فروردین ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار منطقه 4 با بیان اینکه مجموعه باغ پرندگان یکی از مجموعه های بی نظیر دنیا است گفت: این مجموعه تفریحی در دو فاز  در حال اجرا است. فاز نخست دشتچر و فاز دوم آبچر نام دارد.
وی افزود: در فاز نخست که این ماه به بهره برداری می رسد، بیش از 70 گونه پرنده که توانایی پرواز ندارند نگهداری می شوند که تعدادشان بالغ بر 6500 قطعه خواهد بود.

کریمیان خاطر نشان کرد: باغ پرندگان در محدوده 22 هکتاری جنگل لویزان اجرا می شود و برای حدود 60 هکتار باقیمانده این جنگل طرح های ویژه گردشگری در نظر گرفته شده است./ف
برچسب ها: تفریح ، گردشگر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.