شهردار خوی گفت: جلوه تاریخی و فرهنگی آرامگاه شمس تبریزی و تأثیر شگرف او در تحول زندگی مولانا، دوستداران و علاقمندان این شخصیت برجسته عرفانی را به خوی کشاند.

یوسف کربلایی‌خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در سال جدید، با توجه به افزایش روزافزون آمار بازدیدکنندگان از آرامگاه شمس، این مکان تاریخی و فرهنگی در قاب دوربین‌های مسافران نوروزی با جلوه دلنشین خود تلألؤ کرده و یادبود خاطره انگیزی از خوی برای شهرهای دیگر می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در چند سال اخیر و برگزاری همایش‌های مختلف درباره شمس، تصریح کرد: در سایه وجود مزار شمس تبریزی بازدید علاقمندان و گردشگران فرهنگی و کارشناسان تاریخی به شهر خوی افزون شده که با برنامه‌ریزهای دقیق در این حوزه می‌توان نتایج قابل توجهی در راستای جذب توریست در آینده به دست آورد.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری خوی در کنار آرامگاه شمس نمایشگاهی از صنایع دستی، محصولات فرهنگی، غذاها و شیرینی‌های سنتی، عسل و کتاب برپا کرده است.

کربلایی خلیلی اضافه کرد: بیش از 8 هزار بروشور مختلف، همراه با نقشه گردشگری خوی و ویژه‌نامه نوروزی توسط شهرداری و با همکاری اکیپ نوروزی سازمان هلال احمر در طول روزهای تعطیلی نوروز در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت./ع

برچسب ها: خوی ، آرامگاه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.