فرماندار پلدشت گفت: 100 هکتار از جنگل‌های پشت دریاچه سد ارس احیا شد.

جبار طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی لازم است تا از منابع موجود نهایت استفاده را برده و برای نگهداری این منابع تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پشت دریاچه سد ارس شاهد وجود جنگل‌های زیبا هستیم، تصریح کرد: هر سال این جنگل‌ها پذیرای گردشگران از اقصی نقاط کشور هستند.

طالبی با بیان اینکه جنگل‌های پشت دریاچه سد ارس در سه مرحله احیا شده‌اند، افزود: امسال شاهد سومین مرحله از احیای جنگل‌های پشت دریاچه سد ارس بودیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حفظ و حراست از منابع طبیعی در دستور کار دولت‌مردان قرار گرفته است، اعلام کرد: با توجه به اهمیت حراست از منابع طبیعی، ضروری است در راستای نگهداری از این منابع با تمام قدرت وارد شویم.

فرماندار پلدشت میزان جنگل‌های موجود در پشت دریاچه سد ارس را 290 هکتار عنوان کرد و گفت: برای احیای این جنگل‌ها در سال‌های اخیر اقدامات شایسته‌ای انجام گرفته که می‌توان به درخت‌کاری در این جنگل‌ها اشاره کرد.

طالبی بر مدیریت اصولی و صحیح در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: در سال‌های متمادی شاهد بریدن درختان توسط افراد سودجو از این جنگل‌ها بودیم که با تلاش‌هایی که می‌شود جلو این روند گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 100 هکتار از این اراضی احیا شده و مابقی نیز به مرور زمان احیا می‌شود.

طالبی با تاکید بر مدیریت بر عرصه‌ها و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این شهرستان استفاده کرد./ع

برچسب ها: پلدشت ، سد ارس ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.