اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل واتحاديه عرب در امورسوريه پيشنهادات جديدي در مورد بحران سوريه بيان كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،به نقل از روزنامه الديار لبنان:اخضر ابراهيمي در تازه ترين اظهارات خود در مورد اوضاع سوريه گفت در خلال ماموريت خود در سوريه با مشكلاتي روبرو شدم كه در جنگ لبنان هم آنها را لمس كرده بودم اما با اين وجود مشكلات سوريه بسيار گسترده تر بوده وبه تصميم هاي مقامات مسكو وواشنگتن نياز دارد.

وي در ادامه پيشنهاد داد ارتشي متشكل از 100هزار نفر سرباز از كشورهاي اسلامي ،عربي وكشورهاي بي طرف براي كنترل اوضاع در دمشق وديگر استانهاي سوريه مستقر شوند وپس از اين اقدام طرف هاي درگيري به پاي ميز مذاكره بنشينند.

ابراهيمي همچنين با اشاره به اينكه تا زمانيكه مسكو و واشنگتن به اين پيشنهاد پاسخ ندهند اين اقدام يعني آنها همچنان به دنبال جنگ در سوريه هستند افزود درصورتيكه بحران سوريه وارد سال سوم خود شود،خسارات وپيامدهاي وحشتناكي در سطح اقتصادي،اجتماعي وكشاورزي به جاي خواهد گذاشت.

نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه در ادامه گفت در صورت رخ دادن اين حادثه مخالفاني كه هم اكنون از سوي قطر وكشورهاي عرب حوزه خليج فارس تحت حمايت قرار مي گيرند،ناچار به خود كفايي مي‌شوند.

ابراهيمي در آخر با تاكيد بر استقرار 100هزار سرباز در سوريه به فرماندهي افسري مصري افزود در صورتيكه اين پيشنهاد با مخالفت طرف هاي آمريكايي وروسي روبرو شود، ظرف يك تا دوماه آينده از سمت خود استعفا مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار