"اشرف ندا" قاضي ارشد مصري روز گذشته مدعي شد كه آتش سوزي هاي روي داده در چندين دادگاه مصر از زمان پيروزي انقلاب مردم آن كشور عمدي و برنامه ريزي شده و در جهت از بين بردن پرونده هاي مرتبط با رسوايي چهره هاي و شخصيت هاي حكومت مبارك بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اهرام آنلاين، وي در ادامه و در مصاحبه با شبكه تلويزيوني خصوصي "صدي البلد" افزوده است "من كاملا معتقدم كه آتش سوزي هاي روي داده اقداماتي برنامه ريزي شده و عمدي بوده اند. اين حوادث اغلب در مراكزي روي داده اند كه پرونده هاي مهم در بايگاهي آنجا نگهداري مي شدند. اسنادي كه اكثرا مرتبط با رسوايي هاي مالي مقامات مرتبط با حكومت مبارك بوده اند."

وي در ادامه مصاحبه خود خاطر نشان ساخت كه اسناد مرتبط با فساد مالي "هايدي راسخ"، "روس مبارك" و "صفوت الشريف" از چهره هاي مرتبط با حكومت مبارك نيز در ميان پرونده هايي بوده اند كه در دادگاه جنايي قاهره نگهداري مي شدند. 

اين اظهارنظر در پي آن صورت مي گيرد كه صبح روز پنجشنبه دادگاه "باب الخلق" در قاهره به آتش كشيده اند و خاموش كردن آن بيش از پنج ساعت به طول انجاميد. اين قاضي مصري همچنين از وزارت كشور و وزارت دادگستري مصر بدليل مسامحه در حراست از دادگاه انتقاد كرده و در اين باره افزوده است "دادگاه مذكور تنها چند متر دور از مقر امنيتي قاهره قرار داشته است و نيروهاي امنيتي وظيفه حفاظت از آن و كل شهر را برعهده داشته اند. وزارت دادگستري نيز در اجراي مسئوليت خود به منظور تامين امنيت لازم در دادگاه ناموفق بوده است." 

از زمان پيروزي انقلاب مصر چندين دادگاه در آن كشور به آتش كشيده شده اند. اخيرا نيز مقر اداره نظارت اداري مصر در قاهره در تاريخ 11 مارس به آتش كشيده شد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار