خبرنگار رادیو بین المللی فرانسه در سئول گفت کره شمالی در ادامه تحریک آمیزی هایش موشک دیگری در سواحل شرقی خود مستقر کرد که احتمال دارد در تاریخ 15 اوریل (26 فروردین) ژاپن و جزیره گوام را در تیررس خود قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، خبرنگار رادیو بین المللی فرانسه افزود: این موشک از لحاظ تئوری سه تا چهار هزار کیلومتر برد دارد که ژاپن و پایگاه آمریکایی گوام را در اقیانوس آرام در تیررس خود قرار می دهد. این موشک هرگز آزمایش نشده است. اگر پیونگ یانگ تصمیم به شلیک آن بگیرد بار دیگر این کار را با هدف تحریک آمریکا و کره جنوبی انجام خواهد داد اما هدف از آن حمله نظامی نخواهد بود. این اقدام پیشتر در ماه دسامبر صورت گرفته بود که طی آن رژیم موشکی دور برد را آزمایش کرده بود. به گفته یک منبع نظامی در کره شمالی این دو موشک با قطار به سواحل شرقی کره شمالی نزدیک دریای ژاپن انتقال یافته اند. این موشکها بر روی سکوهای سیار پرتاب نصب شده اند.

بسیاری از ناظران می گویند ممکن است کره شمالی در پانزدهم آوریل موشکها را شلیک کند که این تاریخ با سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار رژیم کره شمالی هم زمان است و جشنی ملی در این کشور به شمار می رود.

وی درباره موضع احتمالی آمریکا گفت آمریکا امکانات سرنگون کردن این موشک را فراهم کرده است. آمریکا هفته گذشته سامانه ضد موشکی پیشرفته ای در پایگاه گوام نصب و کره جنوبی نیز اطراف شبه جزیره دو ناوشکن مستقر کرد که به سامانه رادار پیشرفته مجهز و قادر است مسیر موشک احتمالی را دنبال کند.

آمریکا می خواهد اطمینان یابد کره شمالی از خط قرمز عبور نکند اما از روز گذشته مسئولان رسمی در آمریکا تصمیم گرفتند کمی لحن خود را ملایم تر و گفتمان خود را کمتر خصمانه کنند تا بازیها آرام تر شود. در سئول جو بسیار آرام است و هیچ کس اعتقاد ندارد پیونگ یانگ واقعا می خواهد حمله کند اما احتمال شلیک موشک با هدف حفظ فشارها وجود دارد. 
 
 
برچسب ها: موشک ، کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار