آموزش به کودکان مبتلا به سندروم داون پیشرفت رضایت بخشی در مدارس عادی نداشته است.

رضا محمد بابایی، کارشناس ارشد جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: اجتماعي شدن جریانی که کودک در آغاز هنجارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه خود را یاد گرفته و با آن ها تطبیق می یابد و سپس در طول زندگی، طی کنش و کنش متقابل اجتماعی با دیگران، اجتماعی شدن تا پایان زندگی ادامه می یابد و این مهم توسط شش واسط ( عامل) اساسی در کودکان صورت می پذیرد که شامل خانواده، مراکز آموزشی رسمی، گروه های همسالان، رسانه های ارتباط جمعی، اماکن و مجامع عموم، دیگری مهم می باشند.

وی اظهار داشت: سندروم داون یکی از شایع ترین اختلالات کروموزومی که برخی از کودکان مبتلا به آن به دلایل ناآگاهی والدین، مربیان و.. از اجتماعی شدن محروم می مانند.

محمد بابایی ضمن تاکید بر اجتماعی شدن این کودکان و آموزش مهارت های اجتماعی آنان اظهار داشت: کودکان سندروم داون اولین گروهی هستند که در صورت برخورداری از برنامه ریزی و مراقبت صحیح از بدو تولد می توانند زندگی نزدیک به طبیعی داشته باشند.

بابایی گفت: در کنار این موضوع تاثیر و شیوه ارتباط گروه همسالان در قالب بازی و سایر ارتباطات اجتماعی حائز اهمیت است و مراکز آموزش رسمی از جمله مهدکودک و مدارس ابتدایی باید به این موضوع اساسی توجه داشته باشند.

** 3 تا 5 سالگی سن مناسب ورود کودکان به مهد کودک

3 تا 5 سالگی سن مناسب کودکان برای ورود به مهد کودک هاست.

رضا محمد بابایی در ادامه گفت: در سنین 3 تا 5 سالگی تقلید بالای همه کودکان به خصوص کودکان مبتلا به سندروم داون می تواند در آموزش این کودکان موثر واقع شود.

وی گفت: متاسفانه روند پیشرفت آموزش کودکان در سندروم داون با وجود تلاش های متعدد آموزش و پرورش دورنمایی مثبتی را نشان نمی دهد./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار