حضور تیم های خارجی از کشورهای مختلف جهان در هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران فرصت مناسبی را برای ارتقاء سطح علمی دانشجویان ایران فراهم کرده است.

مهندس رامین فتح زاده، سرپرست تیم روبات های خانگی MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  لیگ روبات های خانگی لیگ نوپایی هست که از سال 2006 در مسابقات جهانی بنیان گذاری شده است و از سال 2008 در مسابقات روبوکاپ آزاد ایران تشکیل شد و از سال 2008 تاکنون موفق به کسب قهرمانی در این مسابقه شده ایم.

وی در ادامه افزود: امسال رقبایی از کشورهای هلند و چین داریم که قدرتمند ترین رقیب ما از کشور هلند است و به امید خدا تلاش می کنیم این افتخار آفرینی ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت:  امسال شاهد بهبود نرم افزار روبات تیم MRL خواهیم بود و با توجه به اعمال قوانین جهانی در این مسابقه تلاش می کنیم تا آمادگی لازم برای کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی 2013 هلند را بدست آوریم.

فتح زاده بیان کرد: لیگ روبات خانگی به علت تعامل روبات با انسان و کاربردهایی که در منزل، رستوران ها ، محل نگهداری کودکان و سالمندان و مکان های دیگر دارد جزء سخت ترین لیگ های روبوکاپ به شمار می آید.

وی در پایان به چالش های ساخت روبات اشاره کرد و گفت: به خاطر وجود تحریم ها برای تهیه قطعات با مشکل زمان و هزینه بالای تحویل قطعات مواجه بودیم و اگر این مسابقات را بتوان در مناطق آزاد برگزار کرد با توجه به کم شدن مشکل شرکت  تیم های خارجی و اضافه شدن شمار این تیم ها می تواند به ارتقاء سطح علمی تیم های داخلی کمک کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار